Empreses

Arqteria centra l’esforç en la prevenció de riscos i el ‘retail’

L’estudi d’arquitectura de Gavà s’obre un nínxol de negoci en un dels sectors més castigats per la crisi

“L’arquitectura, la nostra passió; l’eficiència, la nostra missió; la prevenció, la nostra vocació”. Així resen els principis de l’estudi d’arquitectura de Gavà, Arqteria, una marca sorgida el 2010, després de repensar l’empresa constructora SRPM, fundada també per Sergi Fuster, el 2006.

“Des del naixement de SRPM fins al 2012 eren bàsicament una constructora enfocada a la rehabilitació, amb el 80% del nostre negoci centrat en les comunitats de propietaris. Però ens vam adonar que allà on realment aportàvem valor era en la gestió de la construcció i ho vam posar en pràctica”, explica Fuster, coordinador de projectes a Arqteria. L’empresa, que va facturar 160.000 euros el 2016 i té previst enguany superar els 210.000 euros, està formada per un equip de quatre persones: els arquitectes Olga Hernán i Miguel Ángel López, l’administrador Joan Carles Moreno i el mateix Fuster, també arquitecte i expert en màrqueting i prevenció de riscos laborals.

PRINCIPIS ARRELATS.

L’enfocament l’orienten des del 2012 cap al retail, en sentit ampli: marques, moda, complements, restauració i, també, edificis del sistema educatiu. “Arqteria analitza, planifica i gestiona l’obra de manera integral, sempre amb sintonia amb els nostres principis, per donar al client plena cobertura”, diu Fuster.

També introdueixen elements de sostenibilitat i medi ambient. “En el projecte del restaurant Viena d’Abrera, que vam assumir a finals del 2015, vam aconseguir reduir els residus un 48,2% i ho vam fer separant els diferents components dels enderrocs. En conseqüència, vam reduir la despesa en transport i en taxes, a més d’aprofitar elements per a altres indústries del voltant”, comenta Fuster, que apunta també la seva ferma convicció en l’economia circular.

La crisi, assegura el fundador d’Arqteria, no va ser el motiu que va provocar el canvi. “Va ser un procés barreja de sentiments i racionalitat” Explica que el sector de la construcció ha quedat encallat en el passat, sense interlocució i amb cap resposta conjunta. “Per a nosaltres –diu– la passió, la il·lusió i l’actitud són importants, ens identifiquen i va ser això el que ens va portar al canvi de plantejament empresarial.”

Arqteria es defineix com a gestora i facilitadora de processos d’expansió. “En cinc anys volem ser referent en el sector del retail, teixir una xarxa potent per cobrir totes les necessitats en aquest àmbit i ser referent també en prevenció de riscos laborals”, explica Fuster.

Clients

Les diverses cares de l’expansió

L’estudi ha treballat per als cinemes Full HD de Splau; per a la Maquinista; Barnasud; The Style Outlets; les firmes de restauració Viena, Burguer King, Ingredients Cafè, KFC; les marques Norauto, Bricomar, Tagliatella; i per als centres educatius Modolell i Teide, de Viladecans, entre altres. I ara ja es prepara per abordar el mercat italià.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a