Empreses

Comansi preveu doblar l'exportació en 4 anys

El fabricant de joguines vol créixer a Europa i als EUA canvi. La Xina representava el 80% de la producció de la firma el 2009, i ja només és del 20%

L'empresa ha unificat la direcció, la fàbrica i el magatzem a Sant Boi de Llobregat

Comansi, el mític fabricant de joguines per a nens de 3 a 7 anys, preveu doblar l'exportació d'aquí al 2021 i passar del 20% actual fins al 40%. La firma també vol arribar als 10 milions de facturació, 3,3 milions d'euros més que la xifra de previsió de l'empresa de Sant Boi de Llobregat per a aquest exercici.

Per créixer en la venda de productes a l'exterior, la firma, que ocupa 22 treballadors, preveu prémer l'accelerador en el mercat europeu. “Reforçarem la destinació del nostre producte a Portugal, França, Itàlia i Alemanya”, explica Daniel Rossinés, director general de Comansi. En aquest sentit, ja s'ha contractat un expert “que ajudarà molt a millorar la nostra presència” al Vell Continent. L'altra destinació que també es vol potenciar és el mercat llatinoamericà. Però la firma, coneguda per l'èxit que va suposar el fort Oeste Comansi -que ara encara representa entre un 5% i un 6% de la facturació-, ja treballa per ser present als EUA. “Volem que el 2018 ja puguin arribar les nostres joguines al mercat nord-americà”, sentencia Daniel Rossinés.

Aquest augment de les exportacions també coincideix amb l'augment de la facturació. El 2008, les vendes eren del 3,8 milions d'euros. Enguany la previsió és superar els 6,7 milions, un augment del 78% en aquest període de temps.

El canvi de producció i la unificació de plantes de treball ha beneficiat els creixements, segons la direcció. Concretament, el 2009 la Xina representava el 80% de la producció dels productes de la companyia. Ara només suposa el 20%. La resta es fa a l'Estat espanyol, Portugal, Macedònia i Bòsnia. “Això ens fa més flexibles i guanyem rapidesa”, diu Rossinés. També ha estat clau la unificació de tota l'activitat laboral en una sola planta de 3.000 metres quadrats a Sant Boi de Llobregat. Abans en tenien dues, les oficines de 1.000 metres quadrats, a l'Hospitalet de Llobregat, i la fàbrica, a Viladecans.

Entorn del 80% de la facturació de l'empresa recau en els prop de 4 milions de ninotets que comercialitza Comansi cada any. Aquest miler de referències corresponen a 42 llicències, que es van renovant temporalment. De fet, aquests ninotets són els superherois de pel·lícules o els personatges de moda de cada moment. Els futbolistes com ara Messi, Neymar i Iniesta ocupen un lloc destacat en les preferències dels més petits o dels seus pares.

L'empresa disposa de dues pintores que fan els acabats dels ninots. Un cop tenen l'aprovació de les llicències, a la planta del Baix Llobregat en comencen la producció. Un dels secrets de l'èxit no és la publicitat en mitjans de comunicació sinó “la bona ubicació en el punt de venda”, que cada vegada és més nombrosa. Les seves referències es poden trobar en cases de caramels, pastisseria, botigues de joguines, centres comercials, com ara El Corte Inglés, estacions de tren o els aeroports.

Per Pasqua es venen entre el 30% i el 40% de les figuretes de plàstic, gràcies a les més de 600.000 mones que es consumeixen arreu de Catalunya.

Però el catàleg de l'empresa catalana, que va recuperar el lema del seu origen, Juguete completo, juguete Comansi, també inclou els jocs per a l'aire lliure, com ara La Bola Loca i el Bomb Splash, jocs de taula i també les joguines per a nadons.

Comansi, la firma de joguines del Baix Llobregat, vol créixer als mercats exteriors. En els propers anys farà créixer poc el nombre treballadors però els experts en internacionalització augmentaran la cotització per tal d'intentar facturar el mateix a fora que aquí.
Facturació
6,7 M€
Treballadors
22
referències noves
42

Del mític fort Oeste a Messi

En la dècada dels anys setanta el fort Oeste de Comansi va ser el gran èxit d'una empresa fundada per Josep Maria Vergés, que va morir prematurament. La seva vídua, Antònia Ortin, va tirar endavant el negoci fins al 2009. La firma de puericultura El Bebé Aventurero es va quedar un 80% de les accions de l'empresa que fa més de mig segle que ven il·lusió. Les lluites entre vaquers i indis han perdut seguidors, per això ara, el gran pes de facturació són els ninots de personatges famosos, com ara Messi, que és el de més èxit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.