Empreses

Posar el cronometratge a l'abast de tothom

Macsha, dissenyador i fabricant de sistemes de cronometratge per a esports, s'ha fet un lloc al mercat amb la seva tecnologia disruptiva

El 60% del negoci de l'empresa es realitza als mercats globals

El matrimoni entre tecnologia i esport pot donar lloc a projectes d'emprenedoria ben reeixits, com el de la barcelonina Macsha, dissenyador i fabricant de sistemes de cronometratge per a diversos esports que ha aconseguit fer forat a una bona colla de mercats globals amb la seva proposta innovadora, que admet, entre altres coses, transferir els temps dels esportistes a dispositius mòbils, perquè en temps real puguin ser compartits a les xarxes socials, o l'ús de xips descartables en esdeveniments esportius. En ple procés de creixement, Macsha està tirant endavant una ronda de finançament que pot arribar als 700.000 euros, dels quals 480.000 es realitzaran amb capital equity, mentre que la resta serà institucional.

Natació, marató, triatló, duatló, motociclisme, ciclisme, esquí, mountain bike, karting, curses de cavalls... són múltiples les especialitats esportives en què Macsha pot introduir els seus sistemes de cronometratge a partir del seu propi disseny amb tecnologia UHF, el sistema One4All 3.0, que permet evitar col·lisions en la lectura, gestionar una gran densitat de passos dels esportistes i una velocitat alta en la captació de dades.

Sempre innovadors.

Federico Diato, cofundador de l'empresa amb Pablo Maccarone, assenyala que el que diferencia Macsha dels seus competidors és que “els nostres sistemes són fàcils d'usar, tenen un disseny més amigable i que tenim un seguit de productes molt ampli, amb un elevat component d'innovació”. En poc temps, Macsha ha acostumat l'univers del cronometratge esportiu a grans troballes, com la substitució de transponedors en curses de motos, que costen uns 50 euros, per xips descartables que costen uns pocs cèntims, o un sistema que connecta els panells de toc ubicats a les piscines amb els dispositius mòbils a través d'una aplicació i del funcionament per Bluetooth. Més recentment, a la convenció mundial de la Federació Internacional de Natació (FINA) l'admiració ha sorgit per un sistema de panells de cronometratge per a piscines que són enrotllables. També cal fer esment de la seva nova antena plegable, més lleugera.

L'ambició creativa de Macsha els ha de dur, com afirma Diato, a esdevenir “l'android dels sistemes de cronometratge, amb una plataforma compatible amb tota mena de hardware”. Aquest desig es concreta en el sistema de mesura des del núvol Run of Rufus, un programari en línia que permet l'enviament automàtic de correus, SMS i posts a xarxes socials i la consulta i seguiment de les curses als quioscos d'informació per a públic i participants, que també dissenya Macsha. Com diu Diato, “volem que sigui la plataforma més poderosa en cronometratge esportiu, amb un esdeveniment que va més enllà dels participants, s'estén a les xarxes”. Dins del seu ampli ventall, que també inclou serveis com el registre de participants en una competició, el cronometratge o la publicació de resultats. De fet, amb la seva tecnologia universal, el que cobeja Macsha, com explica Diato, és posar el cronometratge a l'abast de tothom: “Més enllà de grans esdeveniments, cerquem com a clients escoles d'esport, federacions esportives, campionats locals, etcètera.”

Amb presència a vint països, no debades el milió d'euros de facturació amb què pensa acabar l'any es realitza en un 60% als mercats exteriors, Macsha s'ha marcat una estratègia clara de créixer a Llatinoamèrica. Ha obert una delegació a Mèxic, té la previsió d'entrar a Brasil aviat, amb la certesa, com diu Pablo Maccarone, que “ens hi podem fer forts, atès que els nostres competidors no hi han entrat”.

A través de la col·laboració amb una empresa de Silicon Valley, Macsha ha dissenyat el primer sistema de cronometratge per a vehicles d'alta velocitat a Espanya, i en el futur a venir s'obren possibilitats de tenir un cert protagonisme en un mercat tan impenetrable com el dels EUA. El mercat principal segueix sent Espanya, on Macsha disposa de més de 25 cronometradors. Itàlia. Eslovènia, França, Suècia o Israel són altres mercats d'un univers de gairebé cent clients.

Xips descartables i curses simultànies

En la seva curta però intensa història, Macsha ja ha aconseguit fites importants, dins de la seva voluntat de democratitzar el cronometratge. En el camí de fer realitat el somni d'arribar a cronometrar els Jocs Olímpics, Machsa va fent mèrits com assolir que la Federació Francesa de Motociclisme li fes confiança per encarregar-se del cronometratge de la cursa de motos més gran del món, a Le Touquet, on els protagonistes van ser els seus xips descartables, que després foren plagiats per empreses competidores. Macsha també ha estat present a maratons com les de Buenos Aires o Dakar, i ara és a punt de monitoritzar el cronometratge de cinc curses simultànies, amb més de 70.000 participants, a Mèxic.

Un examen esclaridor de les possibilitats de la plataforma Run of Rufus tindrà lloc a Mallorca aviat, en una cursa que congregarà 7.000 ciclistes. Amb tot, l'oferta de Masha és prou flexible per adequar-se a tota mena de pressupostos, des de les competicions amateurs a les que requereixen un elevat nivell de professionalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.