Economia

ACS també vol flirtejar amb l’OPA d’Abertis

El grup de Florentino Pérez assegura que està estudiant fer una contraoferta

Podria pagar més de 16.341 milions

Objecte del desig, al grup d’infraestructures català Abertis li ha sortit un nou pretendent. La companyia liderada per Florentino Pérez, ACS, va confirmar ahir a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) que està “estudiant, amb assistència d’assessors externs i sense que s’hagi sotmès la qüestió a la deliberació del consell d’administració, una possible contraopa sobre Abertis”. Amb tot, assumia també que “fins a la data no s’ha pres cap mena de decisió al respecte”.

ACS ja havia estat el segon gran accionista d’Abertis, per darrere de CaixaBank, fins al 2012, any en què en va sortir. La contraopa que estudia dur a terme suposaria una operació de més de 16.341 milions d’euros, ja que hauria de superar el preu que Atlantia ofereix en la seva proposta, de 16,50 euros per acció, una xifra que ja ha superat la cotització d’Abertis. Amb l’operació, la constructora madrilenya podria assolir un valor de mercat de 27.361 milions d’euros i tindria una capacitat per generar ingressos de 37.000 milions anuals.

Si l’operació arribés a bon port, ACS integraria les autopistes gestionades per Abertis dins la seva divisió de concessions Iridium, que té una presència destacada a Nord-amèrica, esdevenint el primer gestor d’autopistes a l’Estat espanyol i França, a banda de controlar Hispasat i Cellnex, filials de les catalanes. El nou anunci –que la borsa va rebre amb una caiguda del 6,35% d’ACS i un repunt del 0,91% d’Abertis– se suma al que dimecres d’aquesta setmana va fer Aena, un “ho vull però no puc fer-ho” també en relació amb la compra d’Abertis. L’ens gestor aeroportuari va confirmar que el seu consell d’administració havia sospesat la possibilitat d’una “potencial oferta pública d’adquisició d’Abertis” però que el seu accionista majoritari, l’entitat pública Enaire, que depèn de Foment, havia rebutjat l’operació una vegada “valorades les implicacions, així com les raons d’oportunitat i de contribució a l’interès general”. De fet, algunes fonts apunten que el govern espanyol estaria més interessat que Abertis sigui absorbida per un grup espanyol que no que acabi amb capital italià.

Ahir mateix, el portaveu del govern espanyol, Íñigo Méndez de Vigo, va assegurar que l’executiu “segueix amb interès” el procés obert, tot i que va assumir que es tracta d’una qüestió d’empreses privades i “són elles les que han de prendre la decisió”. La companyia italiana Atlantia va presentar una oferta pública d’adquisició d’accions (OPA) de 16.300 milions d’euros sobre el 100% d’Abertis el mes de juny passat, tot i rondar-la des de primers d’any. Amb l’operació, el grup participat per la família Benetton tindria control sobre un total de més de 14.000 quilòmetres d’autopistes; forta presència a Europa, l’Amèrica Llatina i l’Amèrica del Nord; una valoració de 36.000 milions d’euros, i un resultat brut d’explotació de 6.600 milions.

LA XIFRA

36.000
milions d’euros
seria el valor estimat del grup resultant de la fusió entre la italiana Atlantia i Abertis.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.