Economia

aeroports

Alguaire

Reunió clau per activar els vols amb GPS a Andorra-la Seu

El ministre espanyol de Foment i el ministre andorrà d’Economia i Competitivitat van trobar-se ahir per desbloquejar la instal·lació del nou sistema de guiatge d’avions per a dies de baixa visibilitat

Reunió per desencallar els problemes d’operativitat a l’aeroport d’Andorra-la Seu els dies en què les condicions meteorològiques són adverses. El ministre de Foment espanyol, Íñigo de la Serna, i el ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació d’Andorra, Gilbert Saboya, van reunir-se ahir a Madrid amb l’objectiu d’analitzar la situació de la certificació de l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell per a la realització d’operacions de vol instrumental amb GPS.

Actualment, la pista de vol de l’aeroport pirinenc està verificada només per a operacions visuals, la qual cosa impedeix que sigui operativa els dies de baixa visibilitat. Amb la finalitat de millorar l’operativitat en condicions meteorològiques adverses (boira, neu o tempestes intenses), la qual cosa facilitaria i dinamitzaria les operacions comercials, el gestor de l’aeroport (Aeroports de Catalunya) va presentar el mes de juliol passat un estudi aeronàutic amb l’objectiu que l’aeroport pogués certificar-se per a la realització d’operacions de vol instrumental amb GPS.

El ministre de Foment ha informat Gilbert Savoia que es tractaria del primer cas a l’Estat espanyol en què en un aeroport s’implanta un sistema d’aquest tipus en una pista verificada com a visual i en un entorn orogràfic summament complex, per la qual cosa resulta essencial una anàlisi exhaustiva de l’estudi presentat des del punt de vista de la seguretat.

El responsable de Foment es mostra obert a col·laborar en aquesta línia i manté que tant Aesa com Enaire estan treballant de forma coordinada per analitzar si es garanteix el compliment dels estàndards internacionals de seguretat en aquestes operacions.

LA XIFRA

70
places de capacitat té l’avió ATR 72-500 que s’ha emprat per fer les proves de vol.

LA DATA

17-5-2017
En la reunió entre Mariano Rajoy i Antoni Martí, cap del govern d’Andorra, es va abordar el tema.

“No és complicat”

Els dies en què la nuvolositat és intensa, s’han d’avortar els aterratges i els enlairaments a les pistes del camp d’aviació de la Seu. Si avancen amb èxit les verificacions per habilitar el sistema d’aproximacions amb assistència GPS, l’aeroport d’Andorra-la Seu esdevindrà el primer de l’Estat espanyol que obté llum verd per treballar amb aquesta tecnologia. La primavera passada tècnics de la Universitat Politècnica de Madrid (UPM) van fer simulacions d’aproximacions instrumentals per GPS a l’aeroport amb un avió ATR 72-500, un aparell que ja ha operat amb anterioritat a l’aeroport del Pirineu i que té una capacitat de 70 places. El professor titular del departament de sistemes aeroespacials i aeroports de la UPM, Luis Pérez, indicava durant les proves que “Espanya encara no té cap aeroport que tingui aproximacions per GPS sense tenir cap altra de les ajudes convencionals”. Assegurava que habilitar aquest sistema “no és complicat”, però alertava que “s’han d’estudiar i prendre les mesures de mitigació per saber què s’ha de fer en cas de pèrdua de senyal GPS”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.