Economia

Implicar el transport públic pot donar impuls turístic

El consorci estudia acords perquè transportar les bicicletes en tren o bus sigui més senzill

Aquest fet engrescaria més visitants no estrictament de proximitat

Les infraestructures de cicloturisme atrauen un públic turístic que no és massiu però que cada cop creix més i és “la desestacionalització perfecta”, ja que a l’estiu decau però registra els pics forts a la primavera i la tardor, analitza Gómez. El Patronat de Turisme Costa Brava-Girona no té dades quantitatives, però entre les qualitatives destaquen les estades mitjanes d’entre 4 i 10 dies, en el cas d’estrangers, les reserves anticipades i la fidelitat de molts cicloturistes. Per fomentar la captació de turistes, però, el president de Vies Verdes diu que “cal més intermodalitat amb el transport públic”, tant amb el ferrocarril, com amb les companyies de bus.

En aquest sentit, avança que estan en diàleg amb l’empresa Teisa “per estudiar millores en la capacitat de transport de bicicletes als autobusos”, tot incorporant-hi solucions freqüents per encabir-les als vehicles de manera senzilla.

Gómez, finalment, subratlla que la despesa es reparteix entre tota mena d’establiments: restaurants, cafeteries i que, en el cas dels allotjaments, beneficia des dels albergs i els càmpings –amb els quals volen col·laborar en la promoció de paquets en fires internacionals– fins als hotels del segment del luxe. De moment, els avenços en matèria cicloturista fan de Girona una de les zones més potents de tot l’Estat, però cal perseverar-hi: “Ens comencen a mirar amb cert respecte des de França o Bèlgica, però hi ha feina a fer.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.