Economia

Els treballadors de Caixabank esperen saber el 17 de gener la xifra d’afectats per l’ERO

Sindicats i direcció han mantingut aquest dimecres una primera reunió que els representants dels treballadors diuen que ha començat amb “mal peu”

Els sindicats de treballadors de Caixabank esperen que el banc els informi el 17 de gener del nombre de persones afectades per l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) que el grup té previst fer per ajustar la plantilla.

Tot i que el grup financer no ha plantejat encara xifres oficials, fonts sindicals han confirmat a l’ACN que es parla d’entre 2.000 i 2.500 persones. Direcció i representants dels treballadors es tornaran a reunir d’aquí a una setmana després d’una primera trobada formal aquest dijous a Barcelona que, segons fonts de CCOO, ha començat amb “mal peu”.

Els treballadors han demanat a l’empresa que es faci una “negociació ordinària” i que es retiri el format plantejat per la Direcció, que inclou l’article 41 de l’Estatut dels treballadors, que “permetria l’aplicació unilateral en cas de no acord”.

Caixabank descarta valorar el contingut de les converses, que remarca que són un afer intern, però des de l’entitat recorden que el conseller delegat, Gonzalo Gortázar, ja va anunciar en la presentació del pla estratègic a Londres que esperava que les converses fossin “satisfactòries” i es pogués arribar a acords amb els treballadors. Des de Caixabank, consideren que la mesa de negociació està constituïda.

L’expedient es durà en el terme en el marc de la transformació digital i l’ampliació de la xarxa d’oficines urbanes cap a un model d’oficina store centrada en l’asessorament i un horari d’atenció més extens, tal com van explicar els dirigents de Caixabank el novembre passat en la presentació del pla estratègic 2019-2021 celebrada a Londres. Actualment, a l’Estat hi ha 285 store a l’estat espanyol i la intenció és tenir-ne més de 600 a finals del 2021.

El pla estratègic passa per tancar 821 de les 4.461 oficines que té actualment a l’Estat, per al manteniment de les 1.076 oficines rurals i la potenciació del model d’atenció al client In Touch, centrada en canals digitals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.