Empreses

Doctor Fruit porta fruita de proximitat a l’oficina

L’empresa, de caire social, ofereix cistelles personalitzades amb producte convencional i ecològic

Les empreses tecnològiques ofereixen el servei com una opció més per retenir el talent

Des de fa nou anys, Doctor Fruit serveix fruita fresca a les empreses. Cada matí, entre les 8.30 i les 10.30 h, els repartidors deixen les caixes de fruita totalment personalitzades a les seus dels clients, bàsicament empreses mitjanes i petites ubicades a Barcelona ciutat i les comarques de l’entorn i també, però en menor mesura, a l’àrea de Tarragona i Girona.

L’empresa va néixer des de dins de Doctor Veg, una plataforma en línia de venda de productes ecològics a domicili, creada a Barcelona fa deu anys, i que en fa cinc que forma part del projecte social Ecogrup Ecològica, nascut de l’aliança de les fundacions Viver de Bell-lloc, de Cardedeu, i Sant Tomàs, de Vic. Els terrenys on es troba Doctor Fruit són de la Fundació Viver de Bell-lloc, propietària també de la marca La Tavella, un supermercat en línia de productes ecològics.

“Un dia, una empresa va telefonar a Doctor Veg per dir-nos que volia 96 quilos de fruita cada setmana a les seves oficines. I així és com vam començar la línia de negoci enfocat a empreses, sense ser-ne encara conscients”, explica Alfredo Resines, encarregat de desenvolupament de negoci i portaveu de la companyia.

Tenen clients de totes mides, “des d’un taller mecànic fins a multinacionals”, assenyala, i afegeix: “Al nostre client més gran li servim al voltant de 300 quilos de fruita a la setmana.” Les comandes també són variades, des d’empreses que desitgen que els seus empleats gaudeixin de fruita fresca, de temporada i de proximitat diàriament, fins a d’altres que la demanen “en dues entregues setmanals”: “Volen que els deixem les cistelles en determinats espai de l’oficina, que les repartim entre diverses plantes o que posem les peces en fruiters”, comenta. A més, els empleats de les empreses clients es poden beneficiar de descomptes, tant a Doctor Veg com a La Tavella.

Productes i clients.

El boca orella va anar fent créixer la cartera de clients fins que: “Fa tres anys ens vam adonar que veníem a una seixantena d’empreses cada setmana, sense fer cap tipus de promoció. Va ser llavors quan vam decidir que la nova línia de negoci mereixia una marca pròpia, i així va ser com va néixer Doctor Fruit, el 2017, que relaciona alimentació saludable i empresa”, diu.

Van crear un lloc web per a la nova marca i van iniciar la tasca comercial. En tan sols un any van incrementar fins a 140 el nombre de clients, alguns dels quals els facturen més de 40.000 euros anuals en fruita. Al producte, “sempre de temporada i variat”, rebla Resines, en van afegir d’altres de saludables, per complementar la comanda. “La fruita és el principal, el cor del nostre negoci, però Doctor Fruit també dona la possibilitat de demanar fruits secs, iogurts, sucs i llets vegetals”, indica.

Reben els productes directament dels pagesos, i a Viver de Bell-lloc es fa el muntatge de les cistelles, segons el que tria el client. Els seus proveïdors són majoritàriament petits productors de Tarragona (cítrics i horta), el Maresme (sobretot horta), Girona (horta i poma), Lleida (pera i diverses varietats de fruita al llarg de l’any), Baix Llobregat (sobretot horta), Anoia (fruita), entre altres ubicacions. Asseguren: “De qualitat, a Catalunya, n’estem ben servits, però, de quantitat, costa bastant trobar-ne la suficient, tot i que cada vegada hi ha més productors”, explica.

Valor afegit.

Preocupats pel benestar de les persones, la sostenibilitat mediambiental i l’emprenedoria social, Doctor Fruit, a més de servir fruita a les empreses, organitza xerrades setmanals a les seus dels seus clients sobre nutrició i hàbits alimentaris, i també tallers en què informen, entre altres qüestions, de quins són els productes que ens dona la terra en cada època de l’any.

És per això que el client tipus de Doctor Fruit s’emmarca majoritàriament en dos perfils. D’una banda, es troba el més industrial, l’empresa de producció que “busca un canvi d’hàbits real en els seus treballadors pel que fa al tabaquisme i a la mala alimentació, perquè en el fons, si els objectius es compleixen, aconsegueix que hi hagi més bona salut a l’empresa i, per tant, més productivitat”, explica Resines. D’altra banda, tenen com a clients empreses de serveis, entre les quals moltes de tecnològiques, “que a més de fomentar els hàbits saludables entre els empleats també volen retenir el talent”. I la fruita i les xerrades setmanals “ajuden a crear un bon ambient a l’oficina, un aspecte molt apreciat entre els joves tecnològics”, afegeix Resines.

Les empreses que formen part d’Ecogrup Ecològica han demostrat que els negocis socials són rendibles. Per això, anuncia Resines, s’estan plantejant, sense estar-hi obsessionats, l’entrada d’un nou soci: “Estem oberts a trobar sinergies amb possibles inversors que ens donin múscul i ens facin créixer.”

DOCTOR FRUIT

Facturació
450.000€
Treballadors
12
Any de fundació
2017
Doctor Fruit va tancar la facturació del 2018 amb un creixement del 130%, i enguany espera arribar a un increment del 60%. “De moment, ja tenim aquest percentatge sostingut en els dos primers mesos”, explica Resines, que destaca que el 43% de la plantilla està format per persones amb algun tipus de discapacitat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.