Empreses

El calçat esportiu personalitzat al cent per cent es fa a Vic

Els germans Soldevila regenten Brand Your Shoes, l’única empresa al món que adapta el producte a mida del client

Honda, Sony i KLM són alguns dels clients de Brand Your Shoes

En Ferran i en Guillem Soldevila no van seguir, de bon principi, l’ofici familiar que els hauria portat a ser la tercera generació de sabaters. En Ferran va triar empresarials i econòmiques, mentre que en Guillem va optar per la geografia i la història de l’art. El primer va treballar durant més de setze anys en grans empreses fins que en va crear una de pròpia, una comercialitzadora de productes químics. El segon va fundar l’agència de comunicació GS-Crea, que continua activa. Tanmateix, l’atzar els va tornar a conduir cap al sector del calçat.

“Soc del món casteller i un bon dia de l’any 2013, els Castellers de Vilafranca em van demanar dissenyar unes sabatilles esportives personalitzades, amb els colors de la camisa de la colla”, explica en Guillem. Llavors va tornar el cuquet d’un sector que havien viscut intensament a casa tota la vida.

L’àvia Margarita, mestressa d’una de les primeres perruqueries de Vic durant la Guerra Civil, va decidir transformar el negoci en una sabateria, quan el primer va anar de mal borràs. La segona generació va continuar amb el negoci i el va fer créixer. “Els pares van arribar a tenir fins a quatre botigues de calçat i van ser una de les famílies cofundadores del Grup Sis, el primer grup de compres de sabates a Catalunya, fins que el 2005 van abaixar les persianes”, diu en Ferran, perquè cap dels fills volia continuar amb el negoci.

Tot i això, els coneixements del sector ja havien estat transmesos, i la proposta dels Castellers de Vilafranca va encendre de nou la guspira en els germans Soldevila. “Em va fer pensar que, a més de dissenyar les sabatilles, també les podíem fabricar”, recorda en Guillem. I a en Ferran li va faltar temps per fer pinya. Aviat farà tres anys que van fundar Brand Your Shoes.

La veta de mercat els ha convertit en els únics fabricants i proveïdors de sabatilles esportives del món totalment personalitzades. Brand Your Shoes dissenya la sabatilla a mida i actualment disposa de sis models. “Cada any en traiem un de nou”, assenyalen els germans, que anuncien que a l’estiu sortirà el d’enguany. Tots estan dissenyats per en Guillem i tots es personalitzen al detall, “fins a l’etiqueta que porten, la capsa on es desen i els cordons”.

No deleguen cap fase del procés. Trien els materials, les soles i també les fàbriques on es faran les peces. La majoria de proveïdors de materials són catalans, mentre que la fabricació la fan en plantes de l’Estat i ara s’estan plantejant dur-la també a Portugal. “Catalunya no ha estat mai forta en fàbriques de sabates, i ara gairebé ja no en queda cap, així és que anem allà on en trobem”, comenta en Ferran.

Veta de mercat.

Tenen el client molt identificat: “Ens hem enfocat al sector corporatiu del branding i del màrqueting, amb un producte que està molt de moda, el calçat esportiu”, expliquen els germans. I de seguida van segmentar els grups als quals es dirigeixen: aquells que necessiten calçat per a uniformes, esdeveniments, fires o que organitzen activitats internes de les empreses; els que volen fer un regal de marca, i qualsevol club, grup, escola i universitat. És a dir, grans, mitjanes i petites empreses, institucions i fins i tot grups d’amics. “Hem fet calçat personalitzat per a grans marques multinacionals, però també per a una guingueta de platja, per a casaments i comiats de solters, i fins i tot per a músics”, explica en Guillem.

Honda, Sony, Red Hat, Bosch, Schweppes, Randstad, Volkswagen, Twitter, Ibis, Accord Hotels i Metro PCS, entre d’altres, ja figuren entre els seus clients. També KLM, a través d’una companyia de comunicació sueca (val la pena donar un cop d’ull a la campanya https://youtu.be/i1u4MTmgvaQ). Brand Your Shoes té distribuïdors a gairebé tot Europa, Panamà, Mèxic i els Estats Units, i està a punt d’entrar al Japó i a l’Aràbia Saudita. La venda directa ja la fan a dinou països.

Observen cap a on es dirigeix el mercat i investiguen amb nous materials, com ara els sintètics, “perquè està entrant amb força el calçat vegà”, comenta en Guillem. No descarten la incorporació de noves tecnologies en els productes, però ara per ara estan enfocats a fer gran l’empresa, que creix a un ritme de més dues xifres per any. De facturar 70.000 euros el primer any, han passat a vorejar el milió d’euros el 2018, i esperen assolir 1,5 milions enguany.

Destaquen el suport que van rebre en l’inici del negoci per part d’ACCIÓ, l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana. “Ens van ajudar a créixer, a identificar distribuïdors en països on encara no érem presents, en suport financer per poder ser en fires que no ens podíem permetre. Ens van obrir moltes portes”, expliquen, com també ho va fer l’Icex, l’Institut Espanyol de Comerç Exterior del govern espanyol.

BRAND YOUR SHOES

Facturació
1 M€
Treballadors
7
Any de fundació
2016
Que l’empresa tingui com a clients grans multinacionals no implica que qualsevol no pugui accedir a personalitzar completament el seu calçat esportiu. La comanda mínima són 30 unitats a Europa i 40 a la resta del món. I la factura, de 2.000 a 3.500 euros.

Una estratègia pensada des del primer minut

La presència en fires estratègiques –com el Mobile World Congress 2019–, ha estat vital per donar a conèixer Brand Your Shoes al món. “Vam néixer amb vocació internacional”, assenyala Ferran Soldevila, però també va ser clau l’estratègia de màrqueting endegada des dels primers batecs del negoci. “Vam començar des de zero, desenvolupant una bona pàgina web, ben posicionada en el navegador, amb imatges de qualitat de tot el que fem, un convertidor de talles i un programa que ajuda el client a personalitzar el calçat com desitja”, explica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.