Gran angular

Barcelona Oberta reobre el debat dels horaris comercials

L’associació, que aplega dinou eixos comercials turístics de la capital catalana, reclama al consistori revisar l’actual normativa, que considera restrictiva

Barcelona Oberta, l’associació que aplega dinou eixos comercials turístics de la capital catalana, reclama renovar l’actual model de compres turístic per adaptar-se a la nova realitat de la ciutat. Així ho va defensar ahir el president de l’associació, Gabriel Jené, que va defensar la necessitat del comerç d’atreure compradors no residents per preservar el model de comerç de la ciutat.

Jené va demanar la reorientació del model turístic, tenint en compte “la desestacionalització de l’oferta de la ciutat al llarg de l’any, més i millor promoció turística i comercial del model de comerç singular i emblemàtic i la diversificació de l’oferta a destí”. Això, segons Jené, “depèn d’ampliar el calendari d’obertura comercial i revisar els horaris actuals dels establiments situats en zones turístiques, a fi i efecte d’igualar les condicions amb d’altres ciutats catalanes, espanyoles i europees”.

Raons de pes.

Per donar suport a la reclamació de l’associació, el president de Barcelona Oberta va fer esment de diversos esdeveniments que tenen lloc a la ciutat, com el cas dels certàmens que organitza Fira de Barcelona, que se situa entre les deu d’Europa i que porta cada any més de 2,5 milions de congressistes a la ciutat, o la celebració de trobades lúdiques, reivindicatives i musicals, com ara el Pride Barcelona –que precisament se celebra aquest cap de setmana–, el Primavera Sound i el Sónar. Jené també es va referir al potencial cultural de la ciutat, amb nou edificis que són Patrimoni de la Humanitat i els museus Picasso, Miró i Tàpies, entre d’altres, i a l’atracció de Barcelona com a hub tecnològic, com a bons reclams des del punt de vista comercial.

Davant d’aquest context, i amb el precedent de la resolució del Tribunal Suprem a Cadis el març passat, Barcelona Oberta demana a l’Ajuntament de Barcelona que “al·legui quins són els motius comercials, turístics i en benefici del consumidor per a l’actual restricció d’horaris comercials”. Barcelona, segons va comentar Jené, és el municipi turístic més important de l’Estat i, en canvi, es troba en desigualtat de condicions pel que fa al turisme de compres, l’anomenat shopping turístic.

El 25 d’abril del 2016, la directora general de comerç del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya va aprovar la sol·licitud presentada per l’Ajuntament de Barcelona sobre la determinació del règim de municipi turístic de la ciutat. La resolució presa sobre el tema va declarar zones turístiques, a efectes d’horaris comercials durant els períodes compresos entre el 5 i el 24 de maig i entre l’1 i el 14 d’octubre, en la franja de 12 a 20 h, els diumenges, el Raval, el Barri Gòtic, la Barceloneta, Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera, el Fort Pienc, Sagrada Família, la dreta de l’Eixample, l’antiga esquerra de l’Eixample, la nova esquerra de l’Eixample i Sant Antoni, el Poble Sec, Hostafrancs i Sants, la Salut, la Vila de Gràcia, el Camp d’en Grassot i el Camp de l’Arpa. Barcelona Oberta reclama ara a l’Ajuntament de la ciutat que revisi i ampliï aquests períodes i horaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.