Gran angular

Expert en Big Data, la professió més sol·licitada

L’informe EPyCE 2019 situa com altres professions de futur el Data Science, comercials digitals, enginyers informàtics o programadors

Els experts en Big Data seran els professionals més sol·licitats a l’avenir més pròxim, per davant dels que es dediquen al Data Science, els comercials digitals, enginyers informàtics, programadors, enginyers industrials, operaris qualificats i responsables en ciberseguretat, segons l’informe EPyCE 2019.

L’informe ha estat fet per l’Associació Espanyola de Directors de Recursos Humans (aEDRH), en col·laboració amb EAE Business School, Foro Inserta de la Fundación Once i Human Age Institute de ManpowerGroup.

Com revela l’estudi, per sectors la demanda es concentra en l’àrea comercial (26,34%); enginyeria (24,19%) i tecnologia (23,12%). Contràriament, entre les famílies d’ocupació amb menys necessitat actualment hi ha consultoria, recursos humans i salut.

Pel que fa a les professions més difícils de cobrir actualment, són unes quantes les que coincideixen amb les més sol·licitades: Big Data, Data Science, programador, enginyer informàtic, operari qualificat i responsable de ciberseguretat, tot afegint-se a la llista les professions d’enginyer elèctric i especialistes d’e-commerce.

Cal destacar que, segons detecta l’informe, entre les professions de futur, n’hi que no estan vinculades amb la tecnologia, com expert en ètica de dades i privacitat, assessor de marca personal o coordinador de benestar i salut. Sí que s’endinsarien en l’àmbit tech les professions d’expert en interfície de dades i usabilitat, especialista en machine learning, expert en Blockchain, arquitecte d’Internet de les Coses, dissenyador de Chatbots o arquitecte i enginyer 3D. N’hi ha de curioses, com ara la de xef d’impressió de menjar 3D o entrenador de robots.

Automatitzar.

L’informe també reflecteix les professions amb més o menys grau d’automatització en un futur pròxim. Així, entre les que són més automatitzables hi ha Big Data, programador informàtic, web analytics, desenvolupador de web i community manager. De la banda de les menys automatitzables, les que necessiten un component humà clar, hi ha metge, visitadors mèdics i responsable d’obra.

Segons creu la principal responsable de l’estudi, Pilar Llácer, investigadora d’EAE, “el que veiem, any rere any, és que les professions més demandades van variant, però l’àrea tecnològica impacta a totes elles, tant les més tradicionals com les noves. El màrqueting, els recursos humans...qualsevol professió necessita ja les competències digitals.”

Per a Arturo Gonzalo, vicepresident de l’AEDRH, la clau per al futur de les empreses serà com les companyies “poden ajudar els empleats a reinventar-se i requalificar-se” per adaptar-se a les necessitats del mercat. Per la seva banda, Raúl Bravo, d’EAE, insisteix en la necessitat de ser “polivalents” i tenir capacitat de reinventar-se.

Sobre la dificultat d’atreure talent, Loles Sala, de ManpowerGroup, creu que “si som una empresa coherent, confiable, transparent, amb el focurs en les persones i el talent, i, per descomptat, sostenible i en línia amb els ODS, tindrem molt més fàcil atreure talent.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.