Focus

El web els queda petit

El negoci de la intermediació comercial electrònica comença a fer el salt a les xarxes socials i a experimentar amb les possibilitats que ofereixen les noves aplicacions relacionades amb la telefonia mòbil

Els portals temàtics són l'entrada preferida pels que busquen un producte o servei a internet, i per això no en paren de sortir, sigui per crear una nova línia de negoci -cas del recentment estrenat primer outlet per a motoristes-, sigui per intentar trobar un forat on ja hi ha oferta. En els sectors més madurs, com l'immobiliari, es comença a anar més enllà del concepte de plana web d'anuncis classificats, utilitzant l'auge de les xarxes socials per fer-hi campanyes complementàries, o creant aplicacions específiques per atraure els que estan a l'última en telèfons mòbils.

I empreses que només es dedicaven a vendre els seus productes es transformen en miniportals on se n'instal·len d'altres.

seguros.es

La companyia més barata no existeix

Aquest comparador en línia d'assegurances d'automòbil explica que la seva finalitat és “permetre als usuaris trobar la pòlissa que s'adapta més bé a les seves necessitats, sempre mantenint la premissa de fer caure el mite que hi ha una companyia d'assegurances que és la més barata del mercat: totes ofereixen tarifes diferents, que poden variar significativament, depenent del perfil del client”. Els tarragonins són els que més han utilitzat aquest cercador en l'últim trimestre.

Seguros.es ha anunciat per abans de primavera el comparador d'assegurances de motos.

motofan

‘Outlet' amb accessoris per a motoristes

Motofan.com, el portal gratuït de classificats de motos creat pel grup Intercom i la revista SoloMoto, ha incorporat Outlet MotoFan, un espai pensat per a les botigues especialitzades en equipament de motoristes i recanvis que vulguin fer liquidacions d'estocs. Amb periodicitat quinzenal, aquest outlet fa promocions de dues setmanes de durada amb descomptes de com a mínim el 30%. Aquest canal amplia l'oferta de Motofan, amb més de 40.000 anuncis de compravenda de motos de particulars i concessionaris d'Espanya, Portugal, França, Itàlia, Bèlgica i el Brasil.

fotocasa.es

Buscar habitatge amb el telèfon mòbil

Les tendències del mercat en la recerca d'immobles usant les noves tecnologies ha dut el portal immobiliari Fotocasa.es a crear aplicacions específiques per a sistemes de tecnologia mòbil (Ipod, Android i Ipad), de les quals els usuaris ja han fet més de 90.000 descàrregues, que són gratuïtes perquè “és un mitjà encara massa immadur, i si restringim l'accés al contingut es pot acabar pervertint l'experiència de l'usuari, ja que el mitjà ha de demostrar les seves virtuts al gran públic abans de poder pensar a alterar el seu contingut”, segons explica el seu director, Christian Palau.

El mòbil, que ja representa el 5% del trànsit d'aquest portal, “ens ofereix grans possibilitats per buscar un pis en el carrer, com per exemple enfocant un edifici amb el telèfon gràcies a la tecnologia de realitat augmentada”, va explicar Palau dimecres al Barcelona Meeting Point, insistint en la simplicitat i que no s'ha de voler posar tots els mitjans i possibilitats en una sola aplicació “amb calçador, sinó adaptant-la sense aclaparar l'usuari, perquè la primera versió no pot ser la definitiva ja que l'evolució és imparable”.

clicklaw.es

Punt de trobada d'advocats i clients

Aquest portal d'intermediació legal, presentat fa una setmana, pretén “permetre als seus usuaris contactar amb els despatxos d'advocats que s'adaptin més bé al seu perfil, basant-se en la matèria legal en la qual requereixen assessorament, en els seus recursos econòmics i en la localitat on resideixen”.

“El nostre objectiu és apropar el món de l'advocacia, normalment molt formal i encorbatat, a la gent normal, que no té per què ser experta en temes legals”, assenyala el seu creador, l'advocat català Sergio Álvarez.

habitaclia.com

Incursió a les xarxes socials

Aquest portal immobiliari català, que l'any passat va tenir més d'un milió de visites mensuals d'usuaris que busquen habitatge a Catalunya, les Illes Balears i Andorra, ha incrementat un 228% l'audiència en tres anys, que els seus gestors atribueixen en bona part a la renovació de la plana web, amb la incorporació d'un nou motor de recerca, i a la seva incursió en les xarxes socials, amb campanyes a Facebook, Twitter i Flickr que permeten acostar-se de manera més directa i ràpida al públic del portal.

Habitaclia.com disposa de més de 66.900 habitatges en venda, més de 17.500 pisos en lloguer i més de 1.600 promocions d'obra nova.

mrw

Passar a recollir les compres

L'empresa de missatgeria MRW ha creat aquest mes un servei per a les companyies que utilitzen el seu canal E-commerce -més de 2.000 botigues en línia-, pel qual aquestes podran oferir als seus clients la possibilitat d'anar a recollir les seves comandes a qualsevol de les seves més de 600 franquícies de l'Estat espanyol. El client rep per sms o correu electrònic una notificació de l'arribada de la comanda, en la qual s'indica la direcció exacta de la franquícia d'MRW i els horaris de recollida.

En el servei E-commerce d'MRW, estrenat el gener, es pot contractar només el transport del que compra l'usuari a la botiga web, o afegir-hi el disseny, construcció i manteniment de la plana web de comerç electrònic.

yaecontre.com

Multipublicació per a particulars

El portal immobiliari Yaencontre.com ha engegat el servei Multipublicació per a particulars, que els permet publicar el mateix anunci de venda o lloguer d'un habitatge en dotze portals a la vegada. L'usuari particular contracta el Pack Multipublicació, de 30 dies de durada i renovable les vegades que es vulgui, per 4,5 euros i pot afegir-se posteriorment a portals addicionals per un preu màxim d'1 euro cadascun.

El grup Yaencontre.com, creat l'any 2000 per desenvolupar solucions en el sector immobiliari, es va ampliar el mes de maig al sector dels classificats en línia de selecció de personal i recerca de feina. Té altres portals, com el Siibil.com, que està dedicat a la recerca de regals originals, i el mes passat va obrir un canal amb informacions sobre el món de l'habitatge.

venca

Compra de viatges sense sortir de l'armari

Venca, la gran superfície de venda a distància per catàleg i internet de moda i tèxtil, amb seu a Vilanova i la Geltrú, ha arribat a un acord amb l'operador turístic GoVolo.es per oferir des de la seva botiga virtual vols, reserves d'hotels i paquets de vacances. “Aquesta decisió -explica el seu director general, Jordi González- és una altra baula de la nostra estratègia d'expansió en línia, amb la qual preveiem que el 2012 la meitat del negoci de Venca, tradicionalment centrat en la venda per catàleg, provingui d'internet”. Amb aquesta aliança, Venca ha importat al mercat espanyol i portuguès el model que fa anys explota el grup al qual pertany des de 1988, 3 Suisses International, líder francès en vendes per catàleg i que té una aliança amb l'operador turístic GoVoyages, propietari de GoVolo.es.

En la línia de fomentar el concepte d'one stop shopping i que els consumidors no hagin de navegar cap a un altre lloc per trobar el que busquen, Venca preveu ampliar la seva oferta turística en la plataforma d'internet -centrada de moment en vols i hotels- a viatges, creuers, reserves de cases rurals i lloguer de cotxes, entre altres prestacions. Venca té 1.500.000 clients.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.