Gran angular

Pinterest: l'última moda en xarxes socials i una porta oberta a les marques

Doncs sí, és un no parar. Mentre molts encara batallen per guanyar seguidors al Facebook, per deixar comentaris enginyosos al Twitter o per treure el màxim profit dels contactes a Linkedin, surt en escena una nova xarxa social: Pinterest. A mesura que la xarxa es va desplegant (acumula 12 milions de visitants mensuals i creix a un ritme del 50%) es planteja el dubte de si hi ha l'opció d'aprofitar-la per fer negoci.

Si bé Pinterest ha hagut d'acceptar crítiques que l'identifiquen com una plataforma bàsicament estètica i que només serveix per penjar-hi fotos de gatets i de magdalenes acabades de sortir del forn, el cert és que –sense desmentir que hi abunden els continguts ensucrats– la idea acumula reconeixements: el portal tecnològic Techcrunch el va escollir recentment com la millor empresa emergent (startup)de l'any i la revista Time la va triar com un dels millors 50 webs del 2011. A més, Pinterest ja s'ha fet un lloc, segons l'empresa d'anàlisis Alexa, en el Top 30 de les pàgines preferides pels internautes als Estats Units.

No és per fer-hi amics ni tampoc permet fer lluïments a base de textos ocurrents, sinó que es tracta d'un concepte completament visual que copia el model d'un taulell d'anuncis (aquells plafons de suro en què s'hi acumulen fotos i postals) a fi i efecte que l'usuari s'entretingui contemplant i buscant les imatges que li facin més el pes.

Pinterest no conté, de moment, publicitat ni serveix per fer-hi transaccions però sí que ofereix una possibilitat de fer-hi negoci ja que permet que, quan un usuari clica a sobre una foto que li crida l'atenció, sigui redirigit a una altra web on pot trobar informació de l'article que l'ha atret. I no només d'aquell sinó també de diversos productes relacionats amb el tema de la foto clicada. És la clau de volta que tant busquen els experts en màrqueting digital: segmentar la informació per atraure com més públic potencial millor.

Jose Comerma, consultor de Roca Salvatella, explica que “Pinterest té un objectiu pràctic ja que et permet conservar en el teu perfil les coses que has trobat i que t'agraden” i, en aquest sentit, hi troba similituds amb els marcadors del sistema Delicious. Pel que fa a les possibilitats comercials que presenta, Comerma destaca que “el 80% dels usuaris de Pinterest són dones” però més enllà d'això dóna importància al fet que una empresa o una marca “pot interactuar amb els usuaris i conèixer-ne el comportament” fixant-se en els gustos comuns que tenen els qui han clicat sobre una foto: “si jo sóc fabricant de cadires i em fixo que les meves cadires les han clicades un munt de gent aficionada a l'art barroc, puc valorar la possibilitat de llançar una línia de cadires barroques.” Alerta, però, que, com sempre en les xarxes socials, si l'usuari es planteja un objectiu comercial, cal buscar “impactes que t'aportin retorn, treure'n una funcionalitat”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a