Gran angular

Cues de pansa per al vi

No han estat poques les vegades en què el vi, o un excés de vi per ser més exactes, s'ha esgrimit com a excusa a l'hora de justificar una sobtada llacuna de memòria. Les tradicions hi són per conservar-les i el vi podrà continuar sent usat com a justificant del que faci falta però, això sí, el desmemoriat té ara la possibilitat de recordar, almenys, el nom del culpable de la seva amnèsia. La xarxa Vinthink ho fa possible.

Vinthink és un invent creat a Manresa per Gemma Rojas i el seu marit, un enginyer informàtic que en el transcurs d'un sopar va decidir que ja n'estava tip, de no recordar mai el nom dels vins que havien passat per la seva copa. Per tenir la possibilitat de premiar de nou el paladar amb aquell contundent negre o amb l'untuós blanc tastat en determinada ocasió i per no entrebancar-se dues vegades amb la mateixa pedra (o amb la mateixa ampolla) va posar fil a l'agulla del projecte Vinthink. La idea consisteix en un portal web que actua igual com una xarxa social –de fet fins i tot s'ha buscat que el seu aspecte tingui moltes semblances amb Facebook “per ajudar que la gent no s'hi perdi”, diu Rojas- i que permet accedir a una base de dades on a hores d'ara hi consten 11.000 cellers i uns 60.000 vins i caves.

L'usuari selecciona el vi que desitja i li adjudica una nota, i d'aquesta manera el vi passa a formar part del seu perfil. Això li serveix a ell per recordar les característiques del vi el dia que li interessi rememorar-lo i, igualment, serveix d'orientació als seus amics o seguidors a la xarxa: “És com tot a la vida. Jo sé que si una determinada amiga meva recomana un vi, a mi molt probablement també m'agradarà perquè per gustos i preus solem coincidir”, explica Gemma Rojas, alhora que afegeix que “la gràcia de Vinthink és que no ha sortit de ningú del sector sinó de la necessitat del consumidor”.

BEVEDOR I JUTGE.

L'usuari és part activa de la tasca valorativa ja que, al costat de la nota que cadascú adjudica a un vi, Vinthink dóna una altra nota que és la mitjana de les puntuacions que s'han estat donant a aquell producte. De la mateixa manera, un usuari pot introduir una nova referència que no consti en la base de dades i recomanar-la o posar-li un suspens.“Comentaris, n'hi ha de tot tipus, des dels que hi posen una nota i ja està fins al que escriu una tirallonga dient on l'ha begut i amb què l'ha combinat.”

Així mateix, més enllà de ser útil per al simple consumidor o aficionat als vins, Vinthink és també una plataforma interessant per als cellers i productors, ja que dóna la possibilitat d'anunciar esdeveniments. És a dir, un celler pot publicar un tast de vins per a determinat dia i, atès que Vinthink és accessible des dels dispositius Apple, gràcies a la geolocalització quan un usuari s'hi connecta es posa immediatament al corrent de si hi ha previst algun esdeveniment interessant prop del lloc on es troba.

Com que moltes de les visites es fan des de dispositius mòbils (el vi és un producte que en bona part es consumeix fora de casa), l'adaptació al sistema Android estarà llesta aviat i Gemma Rojas espera que això serveixi per arribar als 10.000 usuaris (actualment n'acumula 7.000).

RENDIBILITAT.

Aquesta és una fita important per poder rendibilitzar la idea ja que, en tant que Vinthink es mantindrà gratuït per a l'usuari, sí que preveu una sèrie d'opcions premium per als cellers que ho vulguin utilitzar de plataforma de promoció: “Per exemple, en els marges apareixen una sèrie de vins recomanats. Ara hi surten aleatòriament, però la intenció és donar més visibilitat als que paguin.” Una cosa semblant passaria amb els avisos per geolocalització: “El sistema t'indicaria primer els cellers que han pagat per promocionar el seu esdeveniment que els que no ho han fet, encara que aquests els tinguis més a la vora.”

No hi ha el risc que això acabi restant credibilitat a la informació que hi apareix? “El sistema de prioritats de Google funciona igual i ningú no ho posa en dubte” i matisa que la valoració dels vins no està mai en joc. Gemma Rojas es justifica apuntant que “és que aquesta pot ser una eina important per als cellers, ja que veient l'opinió que tenen els consumidors del seu vi saben si ho estan fent bé o si han de canviar alguna cosa. És un autèntic estudi de mercat per a ells”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a