Empreses

Piular bé per trobar feina

Una empresa llança un web per publicar el currículum en 10 missatges de 140 caràcters

L'escassa oferta de llocs de treball i la gran demanda fa que els que busquen feina siguin més originals i busquin més canals per arribar a més ofertes i el seu perfil arribi al màxim nombre d'empreses. Cinc emprenedors de Lleida ha creat Twicver, un web amb la filosofia del Twitter –missatges fins a 140 caràcters, possibilitat de fer mencions, afegir temes amb etiquetes, etc.– perquè els candidats comuniquin qualitats i competències de manera succinta i els que busquin treballadors –reclutadors– trobin els adients invertint-hi el mínim temps possible.

Segons un estudi recent de Business Insider, un reclutador triga 6 segons a examinar un currículum i a decidir si el descarta o no. Diuen d'altres estudis que són 30 segons. En tot cas, palesen que el temps és or, escàs i valuós. “Internet és el primer recurs a l'hora de reclutar persones, especialment les xarxes socials. Twicver estalvia temps, sobretot al reclutador”, explica German Rosell, un dels emprenedors de l'empresa Ebentu, que han creat Twicver. Pel que fa a per què han triat aquesta xarxa social com a model, hi afegeix: “La brevetat és el punt fort a l'hora d'estalviar temps. I aquesta manera de fer tant sintètica ens la donava el Twitter.”

L'únic requisit per donar-s'hi d'alta i publicar-hi el currículum és tenir compte de Twitter. La primera dada del currículum en forma de piulada és la biografia de Twitter. A partir d'aquí, al Twicver proposen que el candidat expliqui la història personal en una piulada, l'acadèmica, en una altra, la professional, en tres més, una piulada per un èxit professional, i un altra per un fracàs, explicar què busca en 140 caràcters més i els idiomes que parla en una altar piulada. No obstant això, cap camp no és obligatori; cada usuari pot triar quines piulades fa i quan. “Ens interessava molt la llibertat del Twitter. Tens 10 piulades però no t'obliguem a escriure'n cap”, diu Rosell. Així, el candidat pot usar el web com si fos el Twitter i emprar etiquetes segons la feina que busqui o la professió a què es dediqui, i a esmentar empreses que es podrien interessar pel seu perfil. Així el reclutador pot buscar els perfils per mencions, etiquetes o paraules clau. L'usuari pot triar si vol que el que escriu al Twicver també es publiqui al Twitter.

El projecte està en una fase inicial. Fa poques setmanes que funciona i per ara s'ha finançat amb fons d'Ebentu, ja que Twicver encara no té ingressos. Per als candidats és de franc –i ho serà– i per a les empreses també, per ara. “Primer hem de fer una massa crítica, un mínim de 10.000 o 20.000 currículums, i després podríem fer pagar les empreses”, diu Rosell. La prioritat és donar-se a conèixer: “Primer, l'objectiu és que ens coneguin, sobretot els bloggers americans”. El web està en anglès i no hi volen posar barreres. Per ara ha tingut bona acollida i en 3 setmanes té ja uns 1.500 candidats i 180 reclutadors. Té usuaris de més de 40 països.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.