Emprenedors

Cada dia un vestit nou per al telèfon

Mobbox proposa fundes per a recobrir el mòbil amb fins estètics o publicitaris

Les persones que són usuàries d'un telèfon mòbil el consulten, de mitjana, 150 vegades cada dia. Aquesta és la dada que difonen els ideòlegs de Mobbox, un projecte que pretén la comercialització de fundes de cartró per a decorar els telèfons. La iniciativa parteix de la base que, ja que ens fem un fart de posar i treure el telèfon de la butxaca, almenys donem-li un toc estètic o, si més no, aprofitem per a donar-li rendibilitat publicitària.

Les carcasses Mobbox són simples làmines de cartró reciclat que, un cop plegades i muntades, s'abracen al telèfon. En cap cas es tracta d'una funda per a protegir l'aparell quan cau a terra però, en canvi, sí es presenten com una eina vàlida per a donar-li un redisseny estètic al telèfon. Pascual Ramos és un dels publicistes que ha parit la idea. De fet, Mobbox surt del ventre de Pier Comunica, una agència de publicitat amb base a Tarragona i que també té oficina a Madrid.

“L'enfocament del negoci és vendre les fundes com a nou producte de marxandatge”, apunta Pascual Ramos. “Nosaltres fem el disseny que ens encarreguen i ho venem a les companyies o a les administracions que, llavors, regalen la funda als seus clients. És un objecte més original que no pas regalar samarretes, gorres o encenedors”. La química BASF o l'Ajuntament de Barcelona, a través de la campanya Barcelona Inspira, són alguns dels clients que ja han apostat per Mobbox.

Des de Mobbox es manifesta que la funda, a més de prestar un servei a l'usuari, és un canal de comunicació per a una marca perquè, a través dels telèfons mòbils, s'acaben generant milers d'impactes sobre la gent que veu aquells dissenys o missatges que hi ha impresos en la funda. El fet que sigui una carcassa feta de cartró reciclat propicia que el producte s'associï amb l'ecologia i la sostenibilitat. El cost de la funda va en funció de la quantitat de la comanda que acabi entrant a impremta però oscil·la entre els 20 cèntims d'euro quan la tirada va per sobre les 200.000 unitats i al voltant de dos euros si es fan sèries curtes, de pocs centenars d'unitats.

“Tenim la patent mundial del producte”, asseguren des de l'agència impulsora.

Hi ha una funda per a cada model de telèfon que hi ha al mercat?

“Ni pensar-ho” confessa Pascual Ramos. “Tenim tota la gamma Iphone i d'altres models que hem considerat que poden ser els telèfons més comuns. Hem buscat ser útils per als smartphone de la gamma premium perquè cobrir tot el mercat és practicament impossible”. En qualsevol cas, es descarta que el Mobbox esdevingui un obsequi inútil per aquella gent que no té un model escaient a la funda. “A vegades també ens regalen samarretes que no són de la nostra talla i les acabem regalant a gent que sí les pot usar. Doncs en aquest cas, pensem que pot passar el mateix. El producte és suficientment atractiu com perquè es pugui regalar”.

Alvaro Robles, un altre dels publicistes implicats en el projecte, apunta que tot el procés de disseny i fabricació es du a terme a Catalunya. Té sentit perquè “Barcelona és la capital mundial del mòbil i un referent en tendències de disseny. Aquest producte funcionarà com una fletxa”, vaticina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a