Happy Pills obrirà botiga a Madrid i Palma i vol fer el salt a l'exterior en un any
Vol obrir el negoci a la franquícia.
Vam tenir un èxit prematur que ens va comportar alguns imitadors
Facturació
1,5 M€
Treballadors
25
Any de fundació
2007
L'empresa barcelonina Happy Pills, amb sis botigues i sis anys en el mercat, obrirà establiments propis a Madrid i Palma de Mallorca i estudia la possibilitat de franquiciar els seus comerços a inversors nacionals i internacionals que hi estiguin interessats, segons ha explicat el director general de la companyia, Domingo Ojeda. “En franquícies estem treballant en el pla de desenvolupament, després d'haver estudiat que és interessant tant per a nosaltres com per als franquiciats”, explica Ojeda, que assumeix que entre 4 i 5 franquícies “tenen cabuda a l'Estat espanyol, més no”. De les botigues pròpies, quatre són a la ciutat de Barcelona (la primera va ser la del carrer dels Arcs, a prop de la Catedral) i les altres dues, a Saragossa i Bilbao. “Ja tenim experiència d'anar a fora i de comprovar que les coses que serveixen per a Barcelona no serveixen necessàriament per a l'Estat espanyol”, explica, i ho fa extrapolable als mercats exteriors, dels quals reben propostes diàriament i on la companyia estudia desembarcar en el termini aproximat d'un any. La botiga de Madrid ocuparà un espai de 25 m², al número 14 del carrer de Fuencarral, i de mitjana els seus establiments no superen els 35 o 40 m².
“En l'àmbit internacional, el nostre objectiu seria tres o quatre botigues a cada ciutat”, detalla Ojeda, que comenta que també provaran la fórmula franquiciada per sortir a l'exterior. “Hi ha un mercat que ens interessa molt, que és el nord-americà, però s'hi ha d'entrar bé”, matisa. A més de Nova York, Happy Pills també creu que el seu projecte funcionaria en ciutats com Londres, París i Estocolm.
“Necessitem temps per fer les coses, volem anar a poc a poc perquè no tenim recursos i perquè volem controlar tot el procés”, assegura Ojeda. De fet, en el moment del seu naixement van tenir un èxit prematur perquè la idea va atreure de seguida els inversors pel seu disseny i concepte innovador en una època en què no estaven preparats per a l'expansió. “Aquell no era el moment adequat, però ara sí que estem llestos i, si les coses ens van com esperem, farem un salt important en poc temps”, manifesta el màxim directiu de l'empresa.
SENSE SUCRE NI GLUTEN.
L'empresa, que no és fabricant però que compra els caramels als líders en el sector (Frit Ravich, Haribo, Fini, Vidal...), té entre 100 i 125 referències i ven uns 85.000 quilos de caramels cada any. La facturació de l'exercici passat, que tancaran amb un milió i mig d'euros, va millorar un 7%, tot i que l'empresa reconeix que a finals d'any les vendes ja començaven a baixar. “Hem tingut un primer trimestre bastant tristot, per dir-ho d'alguna manera, i nosaltres hem adaptat els preus per no repercutir l'IVA en els clients”, diu Ojeda.
Happy Pills ha baixat el preu del producte a granel de 18 a 15 euros, malgrat haver augmentat 2 punts l'IVA. Els seus productes són molt valorats pels turistes i el públic femení.
Happy Pills obrirà botiga a Madrid i Palma i vol fer el salt a l'exterior en un any