Empreses

GDG, un quart de segle creant imatge

El Gabinet Disseny Gràfic de Girona, amb més de 15.000 projectes en 25 anys, és l'autor de reconegudes marques i dissenys

El redisseny de la marca i tota la identitat corporativa dels gelats italians Dino; els nous packagings de la marca pròpia de Miquel Alimentació; els elements de comunicació gràfica de la Vall de Núria. Aquests són només tres exemples d'identitat corporativa, packaging i branding i comunicació gràfica que l'empresa gironina Gabinet Disseny Gràfic (GDG) ha dut a terme durant els seus 25 anys d'història i que sumen més de 15.000 projectes desenvolupats i una xarxa de més de 40 proveïdors. Els seus clients oscil·len actualment entre 200 i 250.

Els fundadors de GDG, el 1988, van ser Joan Ureña i Jesús Cuesta. “Som emprenedors del segle XX”, afirma Ureña quan recorda els inicis “complicats” d'una empresa de disseny a Girona aquells anys. Era un món poc conegut, tot i que l'impuls dels Jocs Olímpics del 1992 van significar un abans i un després en el món del disseny. D'això, ja han passat 25 anys i durant aquest temps, amb tres mudances pel mig, GDG ha anat creixent, consolidant-se i mantenint l'esperit emprenedor. Guarden amb estima els primers llibres de comptes, on hi ha anotats els treballs primerencs, sobretot, per a empreses gironines. Amb algunes d'elles, hi han col·laborat sempre.

“És important tenir capacitat camaleònica”, afirma Ureña que, a la pregunta de si tot està inventat en disseny, contesta un no rotund. Cuesta és del mateix parer. La inspiració és resultat d'hores de treball i d'estudi del mercat, però també d'una mirada que capta les demandes, necessitats i percepcions d'un producte. “Tinc la percepció que hi ha moltes oportunitats pul·lulant arreu i que quant més et mous més les veus”, explica Ureña que, tot seguit, reconeix la seva afició al món de l'esquí i la inquietud de deixar sempre a les estacions d'esquí fullets i targetes. I com, després d'un primer pas, ara treballen per a Ferrocarrils Catalans: ”Ens hem especialitzat en les estacions d'esquí en tot el tema de senyalitzacions a les pistes.”

GDG són també els responsables que un possible comprador en un supermercat es fixi en una determinada llauna en lloc d'una altra, però també que una pàgina web sigui atractiva i rebi les màximes visites possibles. La innovació, amb internet i les aplicacions per als nous suports digitals, són bàsiques per a GDG. La seva pròpia plana, web www.gdg.cat, ha rebut en un any 25.000 visites. Aquests darrers anys GDG ha impulsat més de 250 projectes d'espais web fets a mida, des de webs corporatives fins a plataformes de comerç on-line.

Durant la seva trajectòria, Gabinet de Disseny Gràfic ha rebut una vintena de premis. Aquest any ha quedat finalista als premis internacionals de disseny gràfic d'Espanya i Portugal, Anuaria, pel projecte de disseny d'un pack d'una caixa de mitja dotzena d'ous de la marca catalana Liderou. El projecte es va destacar per la seva originalitat i risc en la presentació del producte: “Un disseny minuciosament treballat i adaptat als nous temps.” Aquesta adaptació i visió de les necessitats de futur queda clara quan, per exemple, Ureña parla de com seran les caixes d'ous en un futur no llunyà: “ Hexagonals, amb només cinc ous.” El motiu: l'increment del preu dels ous arran de la nova normativa europea sobre salut animal respecte a les gallines, que fa que els ous siguin més petits i més cars. Per mantenir els preus, es dissenyaran aquestes caixes que facilitaran que en lloc de mitja dotzena d'ous només n'hi hagi cinc i es puguin mantenir els preus.

PROJECTES

15.000

TREBALLADORS

8

ANY DE FUNDACIÓ

1988

L'empresa fundada per Joan Ureña i Jesús Cuesta ofereix un servei integral de disseny per posicionar-se i fer de la imatge una eina de comunicació. L'equip inclou dissenyadors i programadors.

Una empresa que aposta per la diversificació

Els fundadors de GDG han apostat per la diversificació i des de fa un any també són els partners tecnològics de Mania On-line, amb dues botigues on-line dedicades a objectes per gaudir de la natura: www.aventuramania.com, i una altra dedicada a objectes per a l'observació -especialment telescopis- a www.telescopiomania.com. Explica Jesús Cuesta que després d'un estudi van comprovar que hi podia haver demanda en aquests dos àmbits i que així ha estat. L'èxit aconseguit durant aquests primers mesos en l'àmbit català i espanyol els ha fet plantejar-se obrir pròximament mercat a d'altres països, com per exemple Portugal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

GDG, un quart de segle creant imatge

Publicat a