Focus

nissan

Pendents de l'èxit dels nous models

Nissan confia que les noves adjudicacions aconseguides el darrer any impulsin la producció

Els sindicats alerten que es podrien desinflar les previsions

Nissan va començar l'any amb un acord in extremis a la seva planta de la Zona Franca que va comprometre més retallades de sou per a la plantilla a canvi d'assegurar-se l'adjudicació d'un nou model de turisme. La notícia representava salvar 200 llocs de treball i obrir la porta a la creació de 1.000 nous llocs de treball, així com guanyar la pugna amb les plantes veïnes de l'aliança. L'acord es va tancar i oficialitzar amb una foto triomfal amb posat no només dels representants de l'empresa i dels treballadors sinó també del conseller Felip Puig.

A banda del nou turisme (B12L), Nissan també bassa una part del seu creixement futur en la furgoneta elèctrica (NV200), dos segments que per Javier Pacheco, de CCOO, suposen un risc de cara al futur. “La capacitat productiva que pot derivar-se de tots dos resulta bastant dubtosa perquè la implantació comercial dels vehicles elèctrics és molt més lenta del que s'esperava i, pel que fa al turisme, tampoc és gaire clar quina serà la seva projecció comercial”, hi afegeix.

El que preocupa més pel que fa al turisme és que els seus mercats de destí siguin bàsicament els europeus i, per tant, mercats madurs que a hores d'ara, i malgrat la tímida recuperació econòmica, no preveuen alces importants. Un escenari molt diferent, per exemple, del que es tenia amb altres models mítics de la planta com ara el Pathfinder. En aquest context els sindicats creuen que les expectatives de contractació per als nous models podrien quedar per sota de la que va presentar la companyia.

A banda d'aquests nous models, la planta de Nissan també té en cartera un nou pick-up, un model que sí que es podria destinar a mercats en creixement com ara els països del Pròxim Orient o els Estats Units, però que per Pacheco “representa una pèrdua en valor afegit respecte al Pathfinder”.

Com passa a Seat i a bona part de les plantes d'automoció situades a l'Estat, un dels problemes a la factoria de la Zona Franca és que els nivells de producció encara són baixos per assegurar la rendibilitat. En tot cas, les previsions de la companyia nipona respecte a la producció per al 2014 són més que optimistes amb l'impacte del nou model, i confia així assolir la quota de 200.000 vehicles fabricats a la Zona Franca.

Prop del 90% de la producció es destina a exportacions, tot i que encara molt concentrades a Europa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.