Emprenedors

De consultor a la venda de bosses de mà

L'exconsultor Jordi Bella crea la marca de complements de moda Bissú, de disseny exclusiu i assequible, que ja té sis botigues i es vol expandir obrint-ne sis més abans del proper Nadal

Volem arribar a les 12 botigues enguany, obrint-ne sis de noves abans de Nadal

Nou anys fent de consultor financer d'empreses per a la multinacional PwC, veient, valorant i assessorant tot tipus de projectes van animar Jordi Bella a crear el seu propi negoci basant-se en la seva experiència en la gestió i a endegar el 2013 la marca Bissú (www.bissubags.com), que es dedica a la venda de complements de moda, especialment bosses de mà, mocadors i bijuteria.

“Tenia ganes d'iniciar un tema de retail”, explica Bella, amb l'objectiu principal d'oferir un producte de disseny exclusiu, amb una bona relació entre qualitat i preu, que seguís les tendències de la moda del moment, que fos assequible i per a tot el públic. Així va néixer l'empresa familiar Bissú, que actualment està formada per una vintena de treballadors, i en què té molta importància l'equip format per dos dissenyadors establert a la seu central de Sant Cugat del Vallès. Des d'allà han sortit les dues col·leccions formades per unes 300 bosses a preus que oscil·len entre els 17 i els 32 euros i ja s'està dissenyant la de l'hivern que ve havent rebut els comentaris i les idees dels clients de les dues primeres col·leccions. “Les properes seran millor perquè ara tenim feedback amb els compradors” i poden incorporar tots els suggeriments que els han anat arribant, a més de veure quin tipus de producte i material ha tingut més sortida fins ara.

Per a Bella, i amb l'objectiu de distingir-se de la competència, és molt important innovar tant en el disseny com en la forma i la utilització de productes, que poden anar des de neoprè, polipell, niló i feltre, entre d'altres. Els preus de les bosses de mà són una mica més elevats, però sense superar els 40 euros; els mocadors en costen entre 8 i 12, i la bijuteria, entre 4 i 5 euros. Per a l'exconsultor l'important és oferir qualitat a un bon preu, defugint els models bàsics que utilitzen algunes marques que venen a preus molt assequibles.

De moment els productes estan tenint força acceptació i l'objectiu és tancar el 2014 amb una facturació de 2 milions d'euros. La principal inversió l'han fet en l'obertura de sis botigues d'entre 50 i 70 metres quadrats en poc més de tres mesos, entre setembre i novembre del 2013. Estan ubicades a Barcelona –als centres comercials de La Maquinista i Splau– i la resta, als carrers cèntrics i comercials de Terrassa, Reus, Girona i Vilanova. El pla de negocis de Bissú és obrir sis botigues més fins a final d'any, ja siguin pròpies o seguint el model de franquícia, pel qual Bella aposta sense recances.

Locals cèntrics.

A diferència de la competència, que sovint són grans marques que ofereixen molts metres quadrats de locals, Bissú aposta per espais reduïts però molt ben situats, aprofitant que també han baixat els lloguers per la crisi. Els requisits és que “estiguin en una ciutat comercial, al millor carrer i al millor tram”. La intenció és que una persona sola s'encarregui de l'establiment i que es pugui fer “una rotació de producte cada quinze dies”, afegeix Bella, que reconeix que fa uns anys enrere poder tenir aquest tipus de locals a un preu raonable era impensable.

El pla d'expansió s'ha fet pensant en l'obertura d'entre quatre i set botigues en un inici fins a completar un total de dotze establiments oberts abans del començament la pròxima campanya de Nadal. La intenció és anar creixent amb velocitat per poder negociar millors condicions de fabricació i de compra de matèries, a més de poder oferir més dissenys, molta més varietat de productes i “absorbir millor els costos”. I el model de franquícia, segons Bella, és ideal per aconseguir-ho. Bissú s'encarrega ara per ara només de disseny, mentre que la fabricació, per una qüestió de costos i poc volum, la tenen centralitzada a la Xina, ja que és l'única opció per poder oferir “uns preus de venda al públic d'entre 20 i 30 euros”, afegeix Bella. En principi tampoc té previst vendre altres tipus de producte relacionats amb la moda que impliquin la necessitat de fer un tallatge, ni tampoc vendre res per a tercers o perquè es comercialitzin en altres botigues que no siguin Bissú. I el segment escollit és el dels complements perquè hi ha competència, però tampoc és tan salvatge com en el de la roba.

El pla de creixement de l'empresa amb l'obertura d'establiments està pensat inicialment perquè es faci a l'Estat espanyol, i en aquests inicis sobretot a Catalunya, encara que en un futur, a mitjà o a llarg termini, Bella tampoc descarta fer el salt a altres països europeus. Des de principi d'any, l'empresa també ha fet una aposta comunicativa per arribar al gran públic i per la projecció de la marca a les xarxes socials i al lloc web, on també es poden fer compres en línia, encara que només representa actualment l'1% de la seva facturació, que enguany podria enfilar-se als 2 milions d'euros. Per aquest motiu està fent campanyes de promoció originals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

De consultor a la venda de bosses de mà