Eines

El nou líder, 2x1

Ningú no pot discutir que els temps estan canviant. Els fluxos demogràfics, l'augment de les necessitats energètiques, la manca de matèries primeres, la globalització, entre altres drivers, ens porten cap a un entorn d'extrems i molt més competitiu. Cada vegada trobem més desigualtats econòmiques i socials, canvien els hàbits de compra i consum, la societat és més experta i més exigent, cauen les barreres d'entrada de molts sectors i la competència està a un clic.

En aquest escenari de noves oportunitats, les empreses han de tendir a solucionar problemes presents i futurs de la societat en general i no, simplement, a generar beneficis per al propietari i els accionistes. Aquest canvi d'enfocament, si ens el creiem, comporta transformacions importants que comencen per la persona i que es concreten en el lideratge i la gestió d'una empresa.

Les organitzacions requereixen un líder que centri el focus en el curt i mitjà termini amb la gestió del negoci principal, però també i sobretot, que construeixi nous projectes, que obri nous mercats, que s'orienti a nous clients i que innovi en qualsevol altre aspecte de l'actual model de negoci. Aquest nou líder ha de prendre decisions, però també ha de donar llibertat d'acció als seus col·laboradors; ha de satisfer els seus clients, però també anticipar-se al mercat creant oportunitats; ha de saber comunicar-se, però també escoltar i considerar les opinions del seu equip; ha de marcar objectius, però sobretot ha de crear projectes amb metes ambicioses i factibles; ha de conèixer les seves fortaleses per aprofitar-les, però també les seves debilitats per solucionar-les; ha de créixer però, sobretot, ha de fer créixer la seva gent dins del projecte donant-los apoderament; ha de fer bé les coses, però també ha de buscar contínuament noves i millors maneres de fer-les; ha d'estar compromès amb el projecte, però també ha de transmetre passió i entusiasme als seus col·laboradors. Ha d'innovar (crear), però sobretot ha d'aplicar aquesta innovació emprenent dins de la seva organització (execució).

Podríem concloure dient que, en una empresa, el líder del futur no dirigirà persones sinó que dirigirà amb les persones, creant un equip d'alt rendiment i implicat per construir el futur dia a dia. El líder del futur no estarà preocupat per la demanda, sinó obsessionat per com millorar la seva oferta, i per això caldrà una gestió sistèmica del canvi per evolucionar i sobreviure en aquest entorn d'amenaces però, sobretot, de noves oportunitats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.