Empreses

Serafí posa la directa amb el màrqueting sensorial

La terrassenca Serafí Indústria Gràfica Publicitària, de segona generació familiar, fa diversos anys que té creixements gràcies a l'estratègia utilitzada des del 2009 que consisteix en l'aposta pel màrqueting sensorial i la utilització de la personalització de bona part dels seus productes. L'empresa, amb una trentena de professionals, també potencia l'activitat als mercats internacionals.

L'any 2009 va ser un any estratègic per a la firma vallesana. Va estrenar les noves instal·lacions de 3.000 metres quadrats, que van suposar una inversió de 2,2 milions d'euros. Un cop resolt l'aspecte logístic, la direcció va decidir que calia buscar “idees innovadores, de valor afegit, per no quedar diluïts amb la competència”, explica Jaume Gàzquez, conseller delegat i director general.

La firma va posar en marxa el sistema Cool·Print, que és el resultat de la investigació i el desenvolupament de l'oficina tècnica de Serafí amb la col·laboració dels socis tecnològics, que permet aglutinar en un sol procés productiu el que en un sistema convencional en necessitava tres o més. “L'avantatge diferencial d'aquest sistema és que permet produir impresos sobre qualsevol suport que potencien i estimulen els tres sentits: vista, tacte i olfacte”, comenta Jaume Gàzquez. El sistema Cool·Print obre nous horitzons al màrqueting sensorial, amb un món de colors, textures, formes i aromes fins ara desconeguts. També es poden personalitzar contes, calendaris i altres objectes amb noms i fotografies de la persona que fa l'encàrrec.

El cert és que en plena crisi l'empresa terrassenca, que va facturar 2,8 milions d'euros el darrer exercici, no
ha parat de créixer. Serafí Indústria Gràfica Publicitària ofereix un servei integral de comunicació gràfica, des dels impresos convencionals fins a productes amb efectes
especials o campanyes de màrqueting on line. L'any passat va créixer un 7% i l'any anterior l'augment va ser del 22%.

L'exportació representa
el 19% de la destinació dels seus productes, tot i que un dels objectius de la firma
a curt i mitjà termini és potenciar les vendes a l'exterior, explica el responsable de l'empresa. França és el principal mercat, però també està creixent a Noruega i Alemanya.

Les principals comandes arriben de l'empresa, com ara Banc Sabadell, HP, RACC, etc. Però cada vegada més es fan peticions de producte únic per al consumidor final. Pel que fa als sectors, la banca, l'alimentació, la cosmètica, el màrqueting o l'educació s'emporten les primeres posicions del rànquing.

Serafí Indústria Gràfica Publicitària va rebre el premi a la Qualitat Gràfica 2015 en la categoria de manipulat pel “minibar” desplegable d'El Celler de Can Roca.

L'empresa està regentada per la segona generació familiar formada per Jaume Gàzquez, conseller delegat i director general, i la seva germana Maite, directora d'administració i finances. L'empresa vallesana aposta per l'ús de tècniques de valor afegit i la digitalització.
Facturació
2,8 M€
Treballadors
29
Any de fundació
1964

Una evolució permanent

L'empresa va ser fundada el 1964 per Serafí Gázquez Mañas a Terrassa. El nom del primer propietari i encara president va servir, també, per donar nom a l'empresa. La trajectòria de Serafí Indústria Gràfica és una història d'adaptació permanent a les noves exigències del mercat i
a les millores tecnològiques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Serafí posa la directa amb el màrqueting sensorial

Publicat a