Gran angular

Imaginació per afrontar els reptes socials

Imagine mSocial sacseja les idees per aportar solucions innovadores reals

Imagine torna a la tardor a Barcelona per agitar l'internet de les coses

“Establir ponts entre Sant Francisco, la ciutat més innovadora del món, i Barcelona, l'urbs més creativa del món, és el que m'ha dut a portar aquí una de les edicions d'Imagine”, explica Xavier Verdaguer, enginyer informàtic, arquitecte tècnic i fundador de l'Imagine Creativity Center –i de nou empreses més– a la ciutat californiana, on hi viu des del 2009. “Barcelona és, a més, la meva ciutat, la ciutat del meu país”, afegeix. La capital catalana va acollir per primera vegada, el maig passat, una edició de l'Imagine mSocial, un programa d'innovació social, impulsat per l'Imagine Creativity Center i mSocial, que busca solucions als reptes socials d'ara a través de la tecnologia digital.

Un equip de dotze dreamers -participants seleccionats
pel seu talent i amb esperit emprenedor, acompanyats
de mentors, i amb la col·laboració de les administracions, entitats socials i l'empresa privada- van treballar en
els prototips reals de quatre productes tecnològics d'interès social.

MÈTODE LOMBARD.

Els equips havien de treballar sobre quatre reptes plantejats per la Fundació ONCE, Suara Cooperativa, Suez i la Diputació de Barcelona: facilitar la independència de les persones cegues en la seva vida quotidiana; millorar l'atenció domiciliària a persones grans, amb discapacitat o malalties cròniques; promoure la regeneració urbana per evitar la pobresa energètica; i fer més eficient l'atenció als ciutadans des dels serveis socials públics. De les quatre setmanes d'intens treball en van sortir quatre solucions tecnològiques que es van presentar en l'acte de cloenda. “Estem molt contents de com ha anat i estic segur que repetirem el programa a Barcelona”, comenta Verdaguer. Però els projectes no acaben amb els prototips. “En fem un seguiment i fins i tot de vegades hi invertim a títol personal”.

Per arribar a la solució final, els dreamers van seguir el mètode Lombard, dissenyat per Imagine Creativity Center, per innovar i emprendre de manera disruptiva, un mètode que ja utilitzen empreses com ara Banc Sabadell, Audi, BMW i Coca-Cola, entre d'altres, per crear innovacions de gran impacte. “Amb el mètode Lombard el que volem és crear prototips reals i fer-ne les validacions”, comenta.

Verdaguer va fundar el centre innovador el 2011 a San Francisco, on es va fer la primera edició del programa i on es repeteix cada any –aquest juliol, en la seva sisena edició–, amb la intenció de “treballar la innovació com es fa Califòrnia i aplicar-la a qualsevol lloc”, explica. A l'acabar aquest any s'hauran fet vuit edicions de l'Imagine arreu del món, en diferents formats. “A l'agost anem a tot Llatinoamèrica, des de Colòmbia fins a l'Argentina. També visitarem Itàlia i, a l'octubre, de nou a Barcelona, amb una edició dedicada a l'internet de les coses, que es farà els caps de setmana durant sis mesos”, anuncia. El gener del 2017 el programa innovador viatjarà fins al Japó, “on treballarem en el tren bala”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.