Gran angular

contra xifrada

Silici català

empreses tecnològiques catalanes van uns mesos a Silicon Valley per contactar amb inversors i universitats

En l'imaginari de qualsevol empresa tecnològica, parlar de Silicon Valley ve a ser una mena de meca del sector. La popular vall del silici al nord de Califòrnia és des de fa dècades la concentració empresarial i universitària més potent del planeta, nascuda precisament per promoure que els mateixos estudiants tinguessin incentius -és a dir capital risc- per quedar-se a la zona. I entre aquests, William Hewlett i David Packard -no cal dir, pels cognoms, com van evolucionar- van ser un dels èxits més grans d'aquest programa. Actualment, entre les empreses que han establert el seu quarter general a la vall californiana hi trobem noms que no passen gens desapercebuts, com ara Adobe, Apple, Cisco, Symantec, Yahoo!, McAfee, Palm One, PayPal o Google.

Per a qualsevol empresa catalana, doncs, l'opció d'anar-hi a passar una temporadeta seria un caramel més que llaminer, i això és el que promou la Cambra de Barcelona a través d'un acord establert amb el centre d'acceleració d'empreses tecnològiques més important de Silicon Valley, el Plug & Play. Segons la mateixa cambra catalana, l'objectiu és “promocionar a l'exterior les empreses barcelonines del sector de les tecnologies de la comunicació i la informació, les TIC, i facilitar-ne la introducció en un mercat tan competitiu com el dels Estats Units”. Així, diverses empreses del sector podran instal·lar-se durant aquest 2011 al centre per desenvolupar-hi els seus projectes i “entrar en contacte amb els principals inversors de capital risc, les universitats més prestigioses, les empreses tecnològiques més importants i els seus potencials clients”.

Les empreses disposaran d'un espai gratuït per a tres treballadors durant sis mesos. La condició principal per accedir a aquesta possibilitat és que siguin firmes de base tecnològica amb una capacitat financera suficient per afrontar una possible implantació als Estats Units. Durant el passat novembre, el conseller delegat de Plug & Play, inversors i especialistes en el mercat TIC ja es van trobar a la capital catalana amb empreses interessades.

CAMBRA.

Finalment, segons la Cambra, una desena de firmes catalanes s'hi instal·laran durant aquest any, tot i que de moment només s'han donat a conèixer els quatre primers afortunats. Es tracta de Linqia, Moovida / Fluenda, Nice People at Work i Spenta, que durant aquest primer trimestre de l'any ja inicien la seva aventura americana, després de superar una preselecció en què han participat una trentena de candidats i que ha estat coordinada per la Cambra, per Barcelona Activa i per experts de Plug & Play.

Els principals criteris han estat disposar d'un model de negoci adequat al mercat nord-americà, base tecnològica, un producte comercialitzable i vocació internacional.

Al Plug&Play hi ha instal·lades actualment més de 150 start-ups tecnològiques que es beneficien d'un ecosistema farcit d'activitat emprenedora, innovació, talent i networking. Tot un ambient, doncs, de somni per a firmes innovadores que busquen endinsar-se en el mercat americà. I tot un somni, és clar, per a les empreses catalanes que hi accedeixen. Però a què es dediquen?

Linqia, amb seu a Barcelona, va néixer el 2006 com a directori i cercador de xarxes socials, tot i que ha evolucionat fins a convertir-se en una mena de punt de trobada per a clients i empreses a les mateixes xarxes, especialment per gestionar temes de publicitat. Linqia, de fet -tota una premonició-, ja defineix Barcelona en el seu lloc web com la Silicon Valley d'Europa.

En el cas de Moovida i Fluenda, formen part del grup Flumotion, i estan especialitzades en l'emissió en línia de vídeo i àudio -és a dir, de streaming-, amb clients com televisions (Cuatro o Antena 3, per exemple), emissores de ràdio (Flaix FM i la COPE) i La Caixa o Nestlé. Spenta Consulting, en canvi, és una firma de consultoria tecnològica especialitzada en programes de la plataforma Microsoft i té oficina tant a Barcelona com a Madrid. La quarta companyia, Nice People at Work, també amb oficina a la capital catalana, es dedica al vídeo d'alta definició, i entre els seus clients s'hi troben Gol TV, l'Ajuntament de Barcelona, els mitjans del grup Godó -El Mundo Deportivo, RAC1 i La Vanguardia-, Salomon o la Universitat de Barcelona (UB) entre d'altres.

Aquestes companyies, però, no són les primeres que s'han beneficiat d'un programa que va arrencar el 2008 i que ja ha facilitat estades de mig any o més a empreses com 3Scale, Justinmind, IntercomGi i Futurlink.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.