Empreses

L'ajuda al sector sanitari en plena crisi

Situada com una de les consultores de referència en sanitat, Comtec intervé en la millora de la gestió i la formació dels centres

L'especialització en
el sector sanitari ens permet oferir un ventall de serveis

Comtec Quality Systems SA va néixer l'any 1996 com a empresa consultora per ajudar les organitzacions a obtenir la certificació ISO 9001. L'empresa havia nascut arran d'un acord de col·laboració amb una empresa amb seu a Amsterdam que exercia la seva activitat de consultoria en projectes de certificació ISO 9000 a Holanda i Bèlgica. Mitjançant aquest acord de col·laboració, Comtec Quality Systems SA va adoptar el nom, la imatge corporativa i el know-how de l'empresa holandesa, amb la finalitat d'agilitar i protegir la seva entrada al mercat i poder estar integrada en una xarxa internacional.

Aquell mateix any Comtec es va homologar al Centre Català de la Qualitat (Cidem) per exercir la seva activitat de consultoria en sistemes de gestió de qualitat. És a partir d'aquest moment quan l'empresa comença a créixer, desenvolupant la seva activitat de consultoria en petites i mitjanes empreses, industrials i de serveis, a partir de quatre línies de servei: consultoria, formació, desenvolupament de programari i imatge corporativa.

L'any 1999 Comtec Quality Systems SA es desvincula de la seva homònima holandesa. A partir d'aquell moment, continua ampliant la seva cartera de serveis, incorporant l'any 2004, per una banda, els serveis de consultoria de planificació i estratègia i, per l'altra, els de protecció de dades de caràcter personal.

“Com a resultat de l'increment en el volum de projectes de l'àmbit de la sanitat, de l'experiència i i de la posició adquirits en el sector, l'empresa es va anar especialitzant en aquest àmbit, fins arribar a l'actualitat, en què un 90% de la facturació prové de clients sanitaris”, explica Pau Negre. L'any 2005 Comtec signa amb la Unió Catalana d'Hospitals un conveni de col·laboració per a la prestació de serveis de consultoria i formació. Aquell mateix any realitza un canvi en la imatge corporativa de l'empresa i es certifica segons la norma ISO 9001:2000. El 2006 celebra el desè aniversari de la seva creació amb diferents actes. Es llança la nova web i s'incorporen nous col·laboradors per abastar les noves línies de servei i reforçar les ja consolidades. A finals del mateix any, s'obté la certificació del sistema de gestió ambiental segons la norma ISO 14001:2004.

L'especialització en l'àmbit sanitari, segons reconeix el directiu, els ha permès desplegar un ampli ventall de serveis a oferir a les empreses, la majoria de les quals són centres sanitaris concertats de la xarxa de la Generalitat: “Oferim solucions diverses amb les quals podem jugar sobre la base de què necessita el client en cada moment.”

Segons Negre, el seu principal objectiu és “gestionar el canvi per obtenir els millors resultats amb el pressupost de què es disposa en cada moment”. En aquest sentit, el director executiu de Comtec elogia la feina feta pels professionals sanitaris tot i la crisi: “Hi ha un consens a creure que la crisi és una oportunitat per ajustar la gestió i la formació per tal que la qualitat no minvi i que el pacient no noti canvis en l'atenció que se li ofereix”, assegura.

El creixement de l'empresa en els darrers anys és ascendent malgrat la recessió i, de fet, preveuen facturar més de mig milió d'euros a tancament del 2013. La facturació els permet, doncs, parlar d'estabilització: “La facturació s'ha consolidat i ens permet tenir un creixement del 10% amb beneficis i bons resultats”, puntualitza Negre. Tenen actualment molts clients que són referents dels seus sectors, com ara Clínica Corachan, MC Mutual, o l'hospital de Campdevànol, entre molts altres.

Les previsions, segons el director executiu de l'empresa, per a l'any 2014 són optimistes: “S'han tancat projectes de llarg termini que fan preveure un augment de la facturació per als propers anys que superi el mig milió d'euros”, augura. Espera una millora del sector: “Sembla que el pitjor ja ha passat”, possibilitat que, diu, els beneficiarà directament.

Millor gestió implica reconeixement

L'any 2002 el Centre Català de la Qualitat de la Generalitat va atorgar el Premi Català de la Qualitat per a grans empreses, a la Fundació Centre Hospitalari Unitat Coronària de Manresa, guardó que va ser el colofó a un projecte de millora de gestió que havien realitzat conjuntament amb Comtec Quality. El 2004, l'empresa torna a aconseguir el Premi Català de la Qualitat amb un altre projecte desenvolupat per a un dels seus clients, la Fundació Integralia (Grup DKV). Darrerament ha contribuït a aconseguir el certificat d'excel·lència europea per al Consorci del Transport Sanitari de Catalunya CTSC (Regió Girona).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L'ajuda al sector sanitari en plena crisi

Publicat a