Empreses

Ticnova arriba a les 500 botigues i preveu obrir-ne 100 fins el 2016

L'empresa opera sota les marques Beep, PcBox i PcCoste i explora nous mercats amb Outlet-Pc i amb el reciclatge de cartutxos.

Les botigues PcCoste tenen els dies comptats i s'integraran en les altres marques

Ticnova, la companyia catalana especialitzada en botigues d'informàtica i electrònica, ha sumat 50 punts de venda en el darrer any. La tongada fa que la xarxa comercial de Ticnova (repartida entre les botigues Beep, PcBox i PcCoste) arribi als 500 establiments. Joan Ballester, conseller delegat de la companyia, no nega que mig centenar d'obertures en dotze mesos “és una quantitat important”, però matisa: “Al personal del nostre departament comercial els he dit que és un èxit però que no ho considero un fet extraordinari.”

S'explica: “En els anys bons de la informàtica, fa vuit o deu anys enrere, havíem arribat a obrir un centenar de botigues l'any i és per això que dic que obrir-ne ara 40 o 60 pot semblar una fita important, però per nosaltres és relatiu.” De fet, ja avisa que no hi ha relaxació possible perquè diu: “El nostre any fiscal es tanca a 31 març i per al nou exercici, és a dir, per al 2015-2016, tenim projectat obrir 100 botigues més.”

Les botigues Beep (unes 250) suposen el gros dels punts de venda que la companyia té oberts arreu de l'Estat. PcBox i PcCoste, amb unes 120 botigues cada firma, complementen l'oferta. Una oferta que es reestructurarà perquè la marca PcCoste sembla que té els dies comptats i molt probablement s'integrarà en les dues altres marques. En la mateixa línia, ara que el poder de Ticnova torna a estar concentrat a Reus (s'ha dut a terme una operació de compra de les accions que estaven en mans dels alacantins, és a dir, dels propietaris de l'antic grup Sistac), la companyia explora nous mercats a partir dels quals pretén catapultar el creixement.

Nous territoris.

Outlet-Pc i La Fábrica del Cartucho són les dues firmes de recent creació que el grup impulsa. La primera és una línia de botigues de grans dimensions (més de 1.000 metres quadrats d'exposició) que va més enllà de la venda de productes de tecnologia perquè aposta per incorporar joguines i perfumeria a l'oferta. “Busquem el concepte outlet”, revela Ballester.

Per la seva part, La Fábrica del Cartucho és un tipus de negoci centrat “en el món del consumible i, més concretament, en els cartutxos reciclats. En aquest sector tenim perspectives d'un creixement molt important”.

Ticnova admet que un creixement de la xarxa comercial en un moment en què el consum està força encallat té quelcom d'exòtic, però s'apunten diversos factors: “Hi ha un fet que és aliè a nosaltres: estem en un sector, el de la tecnologia, que ha trampejat bastant bé la crisi. Com a mercat, les TIC han aguantat dignament.” El conseller delegat afirma: “És un fet paradoxal, perquè el nostre no és un producte de primera necessitat i hi ha hagut retallades en el consum en coses molt essencials.”

També apunta: “Ticnova és un referent del mercat espanyol; des del 1990 que obrim franquícies i aquest coneixement del que necessita el franquiciat, juntament amb bones estratègies de màrqueting, ens converteix en una garantia i dóna una seguretat molt important al franquiciat.” I és que malgrat que Ticnova té com a regla gestionar entre un 10% i un 15% de les botigues (“és la manera de dir que continuem apostant pel nostre producte”, diu Ballester), és el règim de franquícies el que alimenta el creixement.

“El nostre és un sector atractiu i gent que pot tenir algun estalvi o alguna indemnització de l'atur mostra interès per obrir botiga.” Explica que “no es necessita gaire inversió, uns 30.000 euros, per posar-la en marxa i els lloguers surten barats perquè per a aquestes botigues es necessiten locals d'entre 60 i 80 metres quadrats”.

Requisits.

I els coneixements que calen per vendre productes d'informàtica?

“Se n'ha de saber un mínim i fem cursos de formació. El que ha de tenir el franquiciat és visió de negoci. Un expert en informàtica sempre es pot contractar, però la persona que ven el que ha de fer és conèixer bé el producte i saber vendre.”

Ticnova té detectada una taxa de mortaldat de botigues d'aproximadament el 5%. “És baixa”, exposa Ballester, però adverteix que “qualsevol negoci té risc. Aguanten molt les botigues antigues i el que és més difícil és arrencar un negoci nou, fer una cartera de clients”.

La companyia ambiciona créixer i té confiança en el fet que “les previsions de mercat apunten un 2015 de recuperació del consum”.

Ticnova (nascuda de la fusió de Data Logic i Sistac) és la firma de referència a l'Estat espanyol en les botigues de proximitat del sector de la informàtica de consum. Si se suma tot el personal de la xarxa de franquícies, el volum de professionals que depenen de la casa mare és de 2.400 persones.
Facturació
117 M€
Treballadors
320
Any de fundació
1990
el detall

Steve Jobs es va equivocar

El conseller delegat de Ticnova pensa que “Steve Jobs va encertar el 90% de les seves prediccions, però que quan va dir que el PC havia mort es va equivocar”. Ballester explica que quan semblava que les tauletes i l'‘smartphone' matarien els ordinadors de taula, “i fins i tot el portàtil”, resulta que “el que decreix és la tauleta”.

Pensa que l'explicació és que “hi ha uns usos per a cada producte. El tema més social sí que el fas des de la tauleta o l'smartphone, però per fer transaccions amb el banc o operacions on es dóna preferència a la seguretat, el que continua donant confiança és l'ordinador de taula”.

Ticnova no abandona els clàssics igual com no se suma a la moda internacionalitzadora: “Es parla molt d'externalitzar, però nosaltres reivindiquem el mercat intern.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ticnova arriba a les 500 botigues i preveu obrir-ne 100 fins el 2016

Publicat a