Empreses

Avançant-se al futur del negoci alimentari

El centre Reimagine Food aplica la intel·ligència artificial a la detecció d'oportunitats en els canvis de consum

Les tecnologies estan transformant com comprem i consumim

Reimagine Food, empresa dedicada a l'alimentació del futur, ha creat SmartFoods, una plataforma digital que filtra i interpreta la informació de més de cent mil fonts especialitzades. Ho fa amb la finalitat “d'oferir perspectiva a tots els actors que actuen en el sector de l'alimentació i les begudes, start-ups, inversors, marques i xefs”, explica el seu president i cofundador, Màrius Robles. Aquesta plataforma d'intel·ligència artificial es divideix en SmartFoods Innovation, dirigida a detectar oportunitats innovadores de negoci en la indústria alimentària, i SmartFood Nutrition, que detecta combinacions de nutrients per generar nous productes i receptes. En la segona línia, en col·laboració amb Europastry, ja ha creat receptes per fer pa amb ingredients apropiats per prevenir l'acne, la psoriasi i l'envelliment de la pell.

“El següent gran repte de SmartFoods és desenvolupar algoritmes de predicció que permetin detectar automàticament noves oportunitats de negoci o si una start-up fracassarà”, comenta Oriol Ribera, director d'innovació i del Lab de Reimagine Food.

Robles defineix Reimagine Food com “un centre disruptiu dedicat a l'alimentació del futur, que connecta start-ups, emprenedors, inversors, foodies, xefs i marques de tot el món amb la innovació i les tecnologies que estan transformant com seleccionem, comprem i consumim aliments i begudes”. El seu objectiu és impulsar iniciatives per repensar el món de l'alimentació, la indústria agroalimentària, la cuina i la resposta a les necessitats alimentàries al segle XXI: “Afrontar el repte que l'any 2050 es necessitarà un 75% més de producció per alimentar la població, i adaptar la indústria i la distribució a un consum que cada vegada serà més personalitzat”.

La plataforma, situada a EsadeCreapolis (Sant Cugat del Vallès), va néixer el 2014, any en què va facturar 220.000 euros, mentre que aquest exercici la facturació mensual sextuplica la de l'anterior, entre altres coses perquè ja té onze grans clients (Areas, Campofrío, Bimbo, Borges, GB Foods, Carrefour, Danone, Pepsico, El Corte Inglés, Heineken i Frit Ravich) als quals ajuda a innovar i analitzar com el client actual o futur seleccionarà els productes.

Empreses emergents. El programa d'acceleració Prometheus d'aquesta empresa ha permès fer marxar, en un any, una desena d'start-ups de set països que ofereixen solucions tecnològiques per a nutrició, restauració, supermercats intel·ligents, i impressió en 3D d'aliments, entre d'altres. Entre els projectes seleccionats, hi ha una aplicació que utilitza les dades massives per generar informació per a les empreses d'alimentació sobre els moments de consum, una plataforma amb 1,2 milions de receptes adaptades a les preferències gustatives i nutricionals, i un supermercat que s'adapta al genoma del client. En l'àmbit dels hàbits d'alimentació, s'han impulsat projectes com monitorar visualment els costums i interaccions amb els aliments a través d'una càmera minúscula de 360 graus que fa una fotografia cada trenta segons i el d'elaborar un menú personalitzat i gurmet per a menys de 15 euros i lliurat en menys de 20 minuts. Altres projectes són un sistema basat en drons que optimitza el rendiment i qualitat de les collites, una xarxa de nutricionistes que s'avancen a les decisions del consumidor o la possibilitat de prendre vegetals cultivats al mateix restaurant.

Laboratori. El Lab de Reimagine Food, un centre experimental, ha llançat 16 línies d'innovació i recerca entre les quals destaca mFood, un projecte col·lectiu de recerca i desenvolupament sobre com la tecnologia mòbil afectarà el productor i el consumidor d'aliments. L'objectiu és aplegar empreses, emprenedors i inversors per innovar i avançar-se als canvis que estan provocant tauletes, telèfons i rellotges intel·ligents, realitat augmentada, hologrames, etc. El projecte té socis col·laboradors com Singularity University, Alimentària, Esade, Iese, Mobile World Capital, IBM, Ogilvy i Deloitte, i la participació de marques com Áreas, El Corte Inglés, i GB Foods.

Facturació

0,2 M€

Treballadors

13

Any de fundació

2014

Constituïda al març del 2014, acaba de ser elegida pel MIT com una de les deu empreses més disruptives d'Espanya. Té Deloitte com a soci estratègic i convenis de col·laboració amb EsadeCreapolis, Alimentària, Singularity University) i Iese, entre altres organitzacions.

El mòbil i el restaurant

Reimagine Food està seleccionant 20 restaurants a Barcelona i 10 a la resta del món que equiparà amb l'última tecnologia (una inversió de 100.000 euros per establiment) perquè durant el Congrés Mundial del Mòbil del 2016 es pugui experimentar cap on va el consum del futur aprofitant les últimes tecnologies mòbils. Així mateix, també s'equiparan quatre supermercats de la ciutat perquè es pugui experimentar amb noves maneres de comprar i fer-ho a través del mòbil

El Lab està dissenyant Reimagine X, un espai que reproduirà un restaurant, una cuina i un supermercat del futur. S'hi podrà experimentar com es consumirà, es comprarà i es compartirà amb les tecnologies més disruptives.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Avançant-se al futur del negoci alimentari

Publicat a