Emprenedors

Quan arriba l’hora d’un cop de timó

Naak treballarà la marca per sortir de la tirania del preu que imposa el comerç-e

“Cada tic-tac és un segon de la vida que passa, fuig i no es repeteix.” La frase inspiradora de Frida Kahlo que presideix l’oficina de Naak al Putxet de Barcelona ha saltat de la paret per guiar les passes d’aquesta jove empresa decidida a predicar amb l’exemple.

Nascuda el juny del 2015 com una típica firma de comerç electrònic amb producte propi -rellotges de moda concebuts per a la generació jove dels millenials-, a finals del 2016 van notar un esgotament del model de negoci i sense pensar-ho dos cops han fet un cop de timó. “Renunciem a seguir les regles del joc que imposa l’e-commerce i que ens porta a una embogida guerra de preus”, explica Luis Zamorano, un dels dos socis fundadors, amb Àlex Diago.

Dit i fet. Des d’inicis d’aquest any han decidit invertir en la construcció de la marca i en l’obertura de nous canals de venda, especialment en el terreny off line.

En aquest últim aspecte, han arribat acords amb diversos concept store, és a dir, botigues que proposen un estil de vida que s’alinea amb un determinat col·lectiu. També estan explorant el món del regal corporatiu, personalitzant els seus rellotges amb el logo del client.

Vinculat amb tot això, però més amb el vessant abans esmentat de construir la marca, Naak s’ha fixat l’objectiu d’obrir un establiment propi a Barcelona; estan buscant local a la zona de Rambla de Catalunya i el Born, “la ubicació és crítica”, amb la intenció d’obrir-lo a finals d’aquest any o principis del que ve.

Com finançaran tot això? Principalment amb el mig milió d’euros que esperen aconseguir amb l’ampliació de capital que van obrir aquest juliol. Alguns dels socis de l’empresa (ara són 23) ja ha expressat la seva intenció de concórrer-hi. Però també pensen donar entrada a algun soci extern. Han sondejat fons d’inversió per a start-ups però els han descartat: “No ens agrada la seva filosofia especulativa”, diu Zamorano. L’opció del family office i la del soci industrial són les que més ens agraden: “Cerquem un company de viatge per temps”, assegura.

Com s’explicava, el 80% del capital es destinarà a finançar accions de comercialització i màrqueting, el 30%, al desenvolupament de producte, i el 10% restant, al capítol operatiu, és a dir, a la incorporació de nous treballadors (ara són tres).

Pel que fa al desenvolupament de producte, Maak va fonamentar el seu creixement en un únic disseny de rellotge, que permetia fins a 40 combinacions diferents. Han incorporat dues línies més amb dissenys més arriscats, són línies d’esfera quadrada que presenten una diferenciació de la competència superior, però també un repte comercial igualment superior.

Luis i Àlex esperen que aquest canvi d’orientació els acosti més a la idea del que pensen que ha de ser Naak; “Volem ser una marca de referència i que ens vinculi amb Barcelona com passa amb Munic en el calçat o Custo en la moda”, asseguren.

Les vendes es concentren a Espanya i malgrat que aparentment és un producte no estacional, la realitat és que moltes comandes tenen lloc entre novembre i gener.

Per a més endavant pensen incorporar articles complementaris com ara les motxilles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.