Empreses

Bureau Vallée inclou cotreball en la seva xarxa de papereries

La multinacional francesa de material d'oficina busca eines per fer front al comerç en línia

Enguany creixeran un 30% per l'obertura de més botigues i el concepte de negoci

La cadena de papereries francesa Bureau Vallée preveu incloure espai de cotreball als seus establiments. Així ho ha explicat la directora general de la cadena a l'Estat espanyol, Fabienne Maller. “Hem de trobar un posicionament per donar alternatives al consumidor, perquè el comerç en línia afectarà el tradicional”. De moment, està en fase de prova a dues botigues de França.La firma, d'origen francès, centrada en el model americà d'autoservei a l'engròs (cash and carry) d'articles de papereria i material d'oficina, va començar el 2008 l'expansió a l'Estat espanyol des de Catalunya, concretament a Vilanova i la Geltrú, “perquè es tracta d'una ciutat oberta; aleshores vaig veure clar que si no funcionava allà no funcionaria enlloc. Allà iniciarem també l'espai cotreball”. I la decisió de Fabienne Maller no va anar desencaminada. El procés d'implantació ha estat creixent des d'aleshores, de fet, cada setembre la botiga de Vilanova és la que rep més clients de tota la xarxa de botigues que té el grup a cinc països diferents.

L'entrada a l'Estat espanyol va començar, doncs, amb botigues pròpies i un cop van haver conegut millor les particularitats del mercat local van començar a franquiciar el negoci.

Actualment, de les 280 botigues que té el grup, només 25 en són pròpies, dirigides a dos tipus de client, el particular i el professional (principalment, microempreses, autònoms i professionals).

Com explica la directora general a l'Estat de Bureau Vallée, el seu model de franquícia té la particularitat que es tracta d'un negoci tècnic que exigeix al franquiciat més implicació en el negoci. Però a més, Bureau Vallée a l'Estat espanyol ha dissenyat un sistema de franquiciat basat en l'autonomia i la llibertat d'elecció. “Nosaltres som una central de negociació, de compres, tenim una gamma i estudiem el que té el client, però després el franquiciat és lliure, i això ens permet adaptar-nos a cada territori. Tenen molta llibertat d'elecció”, descriu Maller.

L'altre puntal sobre el qual recolza el model de Bureau Vallée és que els seus proveïdors són locals, i que aposta per productors de material de papereria i d'oficina de proximitat.

Ara com ara la multinacional té 15 botigues a tot l'Estat, de les quals 11 són a Catalunya, i n'han previst l'obertura de tres més durant l'any vinent.

A final d'agost van obrir un establiment de 250 metres quadrats, amb servei de reprografia a la zona universitària de València, i a Saragossa n'obriran un altra al novembre. Maller explica que la seva voluntat és reforçar Madrid i consolidar Catalunya, perquè considera que encara no han arribat al límit.

Aliança.

Alguna de les franquícies que han posat en marxa en els darrers anys han estat de papereries o centres de reprografia històrics que amb aquesta marca han trobat una manera de reinventar-se i atraure nous clients, com han fet a Sabadell o Saragossa. “Nosaltres generem mot de tràfic perquè fem molta publicitat, aportem el saber fer de portar el client a la botiga, amb marques europees a preus baixos”, explica la directora general.

Creixement.

La firma, que va facturar 7 milions d'euros el 2015 a tot l'Estat, per a enguany preveu arribar als 9 milions d'euros, la qual cosa suposarà un augment del 30% respecte al 2015, justament, el mateix percentatge de millora que van assolir l'any passat. De fet, fa cinc anys que registren creixements en els seus comptes de resultats. “Aquesta darrera millora és deguda a les obertures, però també a la recuperació del consum i, a més a més, perquè som un concepte de negoci que té més acceptació entre la població.”

Les botigues de Catalunya reben més clients particulars que a la xarxa francesa i el que els està costant més que a la resta és entrar a la telefonia, “perquè aquí es mira més el preu, hi ha molta oferta de botigues xineses”.

I a més, el client d'aquí no funciona igual que a l'Estat francès, aquí el client demana més l'atenció del personal que el client francès, que està més acostumat a la compra en grans superfícies, i aquí al client li agrada més parlar, i això, com a negoci, és positiu perquè reps informació i també, com a societat, fan els centres de les ciutats més vius.

Bureau Vallée té l'origen a l'Estat francès el 1990, i ara com ara té una xarxa de quasi 280 establiments repartits entre l'Estat francès, espanyol, Bèlgica, Malta i el Camerun. El fundador, Bruno Peyroles, expert en gran distribució, va importar el model dels EUA.
Facturació
7 M€
Treballadors
50
Any de fundació
2008

El llapis Staedtler és el rei

“És increïble la gran quantitat de llapis Staedtler que es venen aquí, jo crec que es perden”, mig bromeja la directora general de Bureau Vallée a l'Estat, Fabienne Maller.

Els llapis de color groc i negre d'Staedtler són el producte estel·lar de les papereries en el mercat català i espanyol.

El segon lloc del pòdium se l'emporten les cartolines, de tots els colors, són molt més emprades que a qualsevol altre país i el món dels quaderns i les seves variants n'és un altra de les particularitats pròpies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Bureau Vallée inclou cotreball en la seva xarxa de papereries

Publicat a