Economia

Caravàning de recuperació

El Saló Internacional del Caravàning tanca la 32a edició amb més de 52.000 visitants

El nombre de vendes creix un 35% amb relació a l'edició anterior, del 2014, segons els expositors, que aquests dies fan el 45% del negoci anual

Els campistes han tornat al Caravàning. Ahir les portes del Saló Internacional del Caravàning es van tancar després de nou dies d'obertura al públic. Van registrar un dels millors balanços dels últims anys, segons l'organització de la fira, que va xifrar en més de 52.000 el nombre de visitants que es van acostar al recinte de la Granvia de l'Hospitalet. Per al president del certamen, Ramón Nuez, “l'edició del 2016 ha marcat un abans i un després tant per al saló com per al sector”, ja que ha estat “la de més èxit des de l'any 2007”, segons va explicar, cofoi.

De fet, els més de 24.000 metres quadrats de superfície d'exposició han estat més que suficients per presentar la més gran oferta de productes que es pot reunir en aquests moments a l'Estat espanyol, segons Nuez, que situava el Saló Internacional del Caravàning entre els millors d'Europa.

Es calcula que durant els dies d'exposició les vendes han augmentat un 35% en relació amb l'edició anterior, la del 2014, perquè aquest saló se celebra cada dos anys. A més, cal tenir en compte que és durant el saló que el sector fa el 45% de les vendes de tot l'any, amb processos que potser comencen a la fira però que es concreten setmanes més tard.

El director del saló, Josep Antoni Llopart, va destacar que “després d'uns anys molt difícils, podem dir que el sector està vivint un bon moment”. En aquest sentit, Llopart va assegurar que la 32a edició del Saló Internacional del Caravàning “ha congregat nombrós públic amb molt elevada intenció de comprar i ha tornat a demostrar que és la principal eina de promoció del sector”. La propera edició preveuen que se celebri a l'octubre del 2018.

Segons l'organització, el públic assistent, eminentment familiar, es va decantar per l'adquisició de models de la gamma mitjana, especialment autocaravanes perfilades, amb preus que oscil·len entre els 45.000 i els 70.000 euros. El caràcter familiar de la trobada es confirma amb espais com el Caravaning Kids, per als més petits o la zona Gastrovaning i la Travelvaning, que va aplegar moltes famílies.

Amb tot, hi ha públic per a tot tipus de gamma i també s'hi van adquirir vehicles prèmium amb preus entre els 100.000 i els 180.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.