Economia

Societat

Uber torna a operar a Barcelona i faran una norma per impedir-ho

El taxi de Barcelona rep amb reticència el servei, que feia tres anys que no funcionava

Han passat tres anys, però des d’ahir al matí el servei de transport de viatgers Uber torna a operar a Barcelona sota la marca UberX i amb una vintena de vehicles que disposen de llicències de lloguer de vehicles amb conductor professional (VTC). Ho fa després de la polèmica que va generar amb el sector del taxi i que va acabar amb la sortida de la companyia de Barcelona arran d’una sentència judicial. Ahir el director d’Uber Espanya, Juan Galiardo Sosa, va assegurar que la companyia torna a la ciutat amb la voluntat de “trencar la dinàmica del conflicte” i, en aquest sentit, va allargar la mà a l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i el sector del taxi per treballar conjuntament. Segons Uber, els usuaris els havien traslladat el seu interès perquè prestessin servei a Barcelona. En aquest sentit, va explicar que durant el 2016 més d’un milió de persones van obrir l’aplicació a la capital catalana i més de mig milió ho van fer l’estiu passat. Un oferiment, el de la mà oberta, que va acabar en no res per la reacció dels taxistes. El portaveu d’Élite Taxi Barcelona, Alberto Álvarez, va augurar que aconseguiran expulsar de nou Uber de l’àrea metropolitana perquè “venen a portar misèria i precarietat laboral” i practiquen un capitalisme salvatge.

De fet, el mateix dia que la companyia tornava a operar, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, va anunciar que l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) –que té entre les seves competències el transport de viatgers– prepara un nou reglament que es podria aprovar el mes vinent per impedir que ho puguin continuar fent. La norma preveu que tot el servei de transport de passatgers haurà de tenir el permís de l’AMB per operar i Poveda ja ha avançat que no s’atorgaran més llicències. És a dir, l’AMB donarà llicències als 10.600 taxis que hi ha a Barcelona i la negarà als vehicles d’Uber per molt que disposin de la llicència VTC. “En aquests moments amb el servei de taxi la demanda està coberta i som partidaris de no donar més llicències per serveis complementaris”, ha assegurat. Un cop entri en vigor la norma, els vehicles que continuïn operant seran sancionats. En funció d’aquesta normativa i de la seva aplicació, el sector del taxi prepararà o no noves mobilitzacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.