Economia

Diagnosi del comerç del centre d’Olot

La Cambra de Girona fa un estudi enfocat sobretot a l’ús de les TIC

Dotze establiments de l’espai del centre d’Olot inclòs en el pla integral d’accions de millora (PIAM) del nucli antic són objecte d’un estudi per part de la Cambra de Comerç de Girona. Es tracta de la Diagnosi d’Innovació Comercial, destinada, entre d’altres, al sector comercial detallista. Tècnics de la cambra analitzen el negoci, els identifiquen els avantatges i inconvenients que tenen i els proposen una sèrie d’estratègies per millorar. Si bé es continua analitzant l’entorn comercial i la manera com fan la gestió, cada cop més s’incideix en l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), segons va dir ahir, en la presentació del programa a Olot, la tècnica de la cambra Núria Pasqual. “Normalment requereix poca inversió i, en canvi, dona molt de rendiment”, va remarcar. A l’acte, també hi va ser el president de la cambra, Domènec Espadalé, que va emmarcar la iniciativa en la necessitat que “els comerços estiguin a l’altura de les circumstàncies”.

Un sector important

A Olot, el comerç dona feina a cap a 3.000 persones, repartides en 600 establiments, va indicar el regidor Estanis Vayreda, que va recordar que l’Ajuntament ajuda de fa temps el petit comerç, el qual –va assenyalar– es veu obligat a afrontar reptes com els canvis d’hàbits dels consumidors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.