Economia

Preocupació a Nissan per la baixa producció

Els sindicats alerten que les plantes funcionen al 38% de la seva capacitat

Insisteixen a demanar suport polític

Els sindicats han alertat que la baixa productivitat de les plantes catalanes de Nissan amenaça el futur productiu i demanen al govern català i a l’espanyol que intensifiquin les converses amb la multinacional japonesa per garantir la viabilitat de la presència del fabricant automobilístic al país. Segons acusen els sindicats, la situació productiva a les plantes de la Zona Franca de Barcelona i de Montcada i Reixac (que serveix la planta barcelonina) “estan en nivells no vistos des de fa molts anys”, i se situen en el 38% de la capacitat productiva. Entre els factors que motiven aquest descens de l’activitat hi ha l’evolució del mercat dels diferents productes que es fabriquen a les plantes catalanes.

De les dues línies de producció que té la companyia, la línia 1 deixarà de fabricar el mes de juliol els models de combustió de la furgoneta NV200, per centrar-se només en el model elèctric, amb produccions més modestes. Pel que fa referència a la línia 2, en què Nissan fabrica les furgonetes pick-up, fonts de la multinacional van reconèixer que les vendes d’aquests models reflecteixen la volatilitat dels models als quals s’adrecen, els països del Golf i Turquia.

A banda dels efectes dels mercats, els sindicats entenen que “en l’aspecte industrial, els fets (adjudicació i fabricació de nous models) delaten una política industrial cap a les nostres plantes basada a ignorar els actius d’aquestes i atorgar la fabricació de nous vehicles a altres plantes de l’aliança” Renault/Nissan.

En aquest sentit, els sindicats indiquen que “la solució de la planta s’hauria de basar en un compromís de la multinacional i els governs per promoure un pla industrial”, però no tant centrat en les produccions com en les “inversions, producte i ocupació”, segons assumia Xavier Hernández, secretari general de la UGT a Nissan. “Cal que es posin d’acord les administracions amb la direcció de Nissan per saber què necessita per donar viabilitat al projecte.”

LA FRASE

Nissan s’ha de posar d’acord amb les administracions per saber què necessita per ser viable
Xavier Hernández
secretari general de la UGT a Nissan

Eleccions sindicals a Nissan i també a Seat

Els sindicats de Nissan accentuen la seva pressió sobre la multinacional del motor enmig del procés d’eleccions sindicals, que culminarà amb la votació de dijous vinent dia 28 de febrer a la planta de la Zona Franca. Nissan, que té més de 3.000 treballadors, té un comitè d’empresa amb 27 membres, en el qual són majoria els delegats del sindicat Sigen-USOC (11), als quals segueixen, per ordre: CCOO (9), la UGT (5) i la CGT (2).

En el cas de Seat, les eleccions es van celebrar ahir als diferents centres de treball i dibuixaran el repartiment de cadires entre els diferents sindicats de cara als pròxims quatre anys i a la negociació del 19è conveni col·lectiu. Aquest any, els més de 14.000 treballadors han estat cridats a triar els 43 delegats sindicals (dos més per l’increment de plantilla que hi ha hagut durant el període), i la UGT s’entreveu, de nou com a guanyadora, en uns comicis en què també s’han presentat CCOO, STS-USOC i la CGT. El moment que viu Seat és completament diferent al de Nissan, amb un exercici del 2018 de rècord de vendes, producció a l’alça i projectes en marxa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.