Economia

El comerç de Palafrugell tria avui junta i presidència entre Josep Ferrés i Susanna Casademont

L’Agrupació de Comerciants convoca ela associats aquest vespre, per votar, al teatre

L’Agrupació de Comerciants de Palafrugell (Acopa) ha convocat aquest vespre (20.30 h) al teatre municipal una reunió prèvia a la votació de la nova junta de l’entitat. Hi concorren dues llistes, una de les quals encapçalada per l’arquitecte Josep Ferrés i l’altra, per Susanna Casademont.

L’associació ha viscut anys d’inestabilitat, amb renúncies de membres de les juntes i una davallada del nombre de socis actius, que de la seixantena aproximada del darrer cens havien caigut fins a la trentena. Per aquest motiu, i davant la pressió dels mateixos comerciants, que sospesaven fundar una nova associació paral·lela, es va decidir el mes passat engegar un procés de refundació i convocar eleccions, amb l’atractiu d’acceptar nous socis amb dret de vot que no pagaran quota fins que la nova junta encari el futur de l’entitat i fixi una nova taula d’aportacions periòdiques. El procés ha fet créixer la xifra d’adherits per sobre del centenar de comerços i empresaris.

‘Palafrugell viu’

L’arquitecte Josep Ferrés ha decidit encapçalar la candidatura Palafrugell viu, que optarà a gestionar l’agrupació i aposta per mantenir la seva base jurídica, segons els estatuts de l’entitat, però planteja incorporar la marca de la llista com a nova denominació. Ferrés s’hi presentarà acompanyat d’un grup de vuit persones més, entre les quals figuren Joan Marc Masoliver, com a candidat a la vicepresidència; el joier Lluís Solano, Maria Colomer o Núria Meya.

Ferrés, que assumeix la realitat de no ser comerciant en el sentit estricte, argumenta el pas pel fet que volen “fer créixer l’agrupació amb qualsevol professional” o empresa radicada al municipi, per agafar múscul i escoltar punts de vista diversos. En aquest sentit, dins del fullet que resumeix el programa de la candidatura, a banda d’accions comercials, com ara les campanyes de fidelització, formació en idiomes de comerciants o les accions per fer atractius els aparadors de locals en desús, plantegen la reobertura d’espais de propietat municipal o el foment de més activitats culturals. I reivindiquen alhora reformes més ambicioses, amb caràcter urbanístic i paisatgístic.

Entre les idees, dibuixen la reforma de la plaça Priorat de Santa Anna i la integració amb la coberta del mercat del Peix amb un espai enjardinat, com a “contrapès” de la plaça Nova, nous aparcaments o un espai d’aigua a la plaça de Can Mario. I volen explorar mesures per combatre la forta estacionalitat, tot i renunciar a més grans superfícies.

La ‘Nova associació’

Per l’altre costat, Susanna Casademont –Calçats Xics– lidera l’altra llista amb Sandra Salabert, Albert Parals, Sílvia Corbí i Anna Pellicer en els llocs capdavanters. Pel que fa als projectes, proposen també una nova marca per a l’associació, una plataforma de comerç electrònic impulsada amb suport de l’IPEP municipal, la millora de la imatge dels locals buits i mediació amb els amos per afavorir nous negocis, i el foment de més campanyes, sectorització per eixos i zones comercials o accions específiques en xarxes socials.

En el ventall de propostes, inclouen acords per a subvencions amb l’Ajuntament, la Diputació –promoció del comerç de proximitat– i la Generalitat –artesania–, més informació i acords per oferir avantatges en l’ús d’espais d’aparcament i idees per a la millora d’espais i activitats infantils, a més de debatre aspectes organitzatius com fomentar que hi hagi més associats, les quotes per pertànyer a l’entitat o la unificació d’horaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.