Economia

Antonio Macías

Director de mitjans de pagament en transformació digital de BBVA

“Per al petit comerç, les noves tecnologies són una oportunitat, no una amenaça”

BBVA treballa per oferir solucions que faciliti als comerços l’adaptació a un nou consumidor que ha evolucionat en la manera com s’apropa al negoci i com realitza el pagament de les seves compres

El petit comerç està preparat per a un ús cada vegada més gran de la targeta com a mitjà de pagament?
Els hàbits de consum han evolucionat a gran velocitat. Per als petits comerços, les noves tecnologies són una oportunitat i no una amenaça. BBVA posa a disposició dels clients solucions digitals: fa uns mesos vam ser la primera entitat a l’Estat espanyol a incloure dins de l’app, tant de particulars com d’empreses, una experiència digital que permet als comerços, amb TPV de BBVA, tenir un control integral de les seves vendes. Gràcies a My Business el comerç pot conèixer d’una manera immediata i mitjançant el mòbil el total de vendes generades en una o més botigues, i fins i tot filtrar per data o veure l’evolució de les mateixes respecte a períodes anteriors.
Com han rebut els comerços aquesta nova eina?
Les xifres parlen per elles mateixes. Des del seu llançament, el mes de gener, My Business ha rebut un 107% més de visites que l’antiga secció de comerços que va substituir i compta amb un 90% més d’usuaris.
Quines novetats aporta respecte a la versió anterior?
Abans, el client podia veure l’abonament de les remeses però la informació no estava organitzada clarament. Amb My Business, el TPV de BBVA deixa de ser només un canal de cobrament i permet consultar en temps real les vendes i devolucions registrades i ajuda a tenir una visió global del negoci. D’aquesta manera el client té al seu mòbil tota la informació que necessita per prendre decisions en temps real amb les dades que li facilita aquesta eina, fet que li facilita la gestió del dia a dia. El feedback recollit dels nostres clients així ens ho confirma.
Tenen pensat introduir millores o realitzar algun desenvolupament nou per a comerços?
En el cas de My Business, hem incorporat el mes de juliol dades estadístiques i gràfiques sobre les vendes. El tiquet mitjà i la seva evolució, els dies de més i de menys facturació o la gràfica de vendes dels últims dies, són algunes de les informacions que ajudaran al comerç a fer un millor seguiment de les seves vendes i, així, poder prendre decisions estratègiques per optimitzar el seu negoci.
Què diria a un petit comerç sobre els nous reptes a què s’enfronta en aquesta era digital?
El món s’està transformant molt ràpidament, han de veure com una oportunitat les enormes possibilitats que ofereixen les noves eines digitals. A BBVA posem a la seva disposició solucions digitals innovadores, molt útils per a la gestió del seu negoci, i volem acompanyar-los en el seu propi procés de transformació.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.