Empreses

Harcogourmet posa en marxa un centre logístic al Bages

La firma de regals gastronòmics, que té 18 treballadors, només toca productes catalans de proximitat

La firma de Manresa controla tots els passos de la cadena de valor

L’empresa Harcogourmet , especialitzada en regal gastronòmic i en lots de Nadal, ha invertit en unes instal·lacions al Pont de Vilomara (Bages) que serviran com a centre logístic per poder incrementar la producció de la firma manresana nascuda el 2012.

Amb una superfície de 700 m², “el nou centre logístic estarà en ple rendiment els mesos de novembre i desembre”, explica Montse Codina, cofundadora, juntament amb Xavier Harillo, de l’empresa, que ja té 18 treballadors en el punt àlgid de la seva activitat, que és precisament el darrer trimestre de l’any. Per als fundadors de l’empresa, que té una previsió de facturació enguany d’1 milió d’euros, el seu model de negoci “es basa en el fet d’utilitzar només productes de qualitat, de proximitat i cent per cent catalans”, diu la directiva, que té la seu administrativa a la capital del Bages. Sigui com sigui, amb les noves instal·lacions la firma preveu fer un salt endavant “molt potent els propers anys”.

Harcogourmet controla tots els passos de la cadena productiva. Trien i contracten els productes dels proveïdors, el packaging, la innovació i el transport. En total són 250 referències gastronòmiques. Els agrada mantenir la fidelitat amb el productor alimentari. “Prop del 70% dels productes, ja els distribuíem l’any que vam néixer, diu Montse Codina, que explica: “Pràcticament no hi ha cap fabricant que no haguem anat a conèixer per veure com treballa.” Assegura que han anat a visitar cellers i altres locals que elaboren el vi o el cava, els embotits, les melmelades, els torrons o dolços. Pel que fa als vins, un objecte cada dia més preuat, en tenen “de totes les denominacions d’origen de Catalunya i pel que fa al cava” aposten “per Gramona”, rebla la directiva. Montse Codina explica que per aconseguir l’èxit amb el client cal donar-li dues coses: un bon contingut i una bona presentació. “Per a nosaltres el lot de Nadal és un regal, sempre volem sorprendre el client.” A més, Harcogourmet té molt en compte els suggeriments que els arriben dels clients a l’hora de dissenyar el catàleg de Nadal que treuen cada any.

Actualment l’empresa preveu una cinquantena de presentacions de lots diferents. Tot i així, la directora comenta que el que més li agrada és quan el client –que sempre és una empresa- dona unes instruccions bàsiques perquè l’equip de Harcogourmet “pugui sorprendre”.

L’àmbit d’actuació de l’empresa és tot el territori català però on està més consolidada és a l’àrea de Barcelona i la demarcació de Girona. Tot i així també ha tingut alguna experiència en altres indrets peninsulars. Però, tal com diuen, és molt difícil fer-se un forat a l’Estat espanyol tant per l’idioma com per la conjuntura política actual.

Els proveïdors de serveis també són catalans, des de l’entitat financera, Caixa Guissona, fins al servei d’internet, Fibracat, i d’assegurances, Mussap. Formen part del web Consum Estratègic, “entre altres coses perquè el producte català és excel·lent”, comenta Xavier Harillo.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.