Economia

“Ser digital o no ser”, al nou Open Talks de BBVA

L’entitat aplega experts en banca i emprenedors en una nova trobada sobre digitalització

Els participants van coincidir a considerar imprescindible avançar en la transformació digital

Experts en banca, en nous productes financers i en empreses fintech van analitzar aquesta setmana a Barcelona, en una nova edició de BBVA Open Talks, el camí, indispensable, de la digitalització tant en bancs com en altres tipus de negoci.

El director regional a Catalunya de BBVA, Joan Piera, va recordar que la transformació digital implica tothom, i que arriba a tots els sectors, “tant en el món industrial, com el de les dades o la tecnologia”, va dir, i va afegir que els models de gestió s’han de dissenyar sobre la base d’aquests canvis, buscant nous models d’organització, com ha fet el mateix BBVA amb la metodologia Agile i altres estratègies.

Per la seva banda, Pedro Muñoz, Head of Open Innovation de BBVA, va explicar com “des de l’entitat s’observa la innovació en l’ecosistema emprenedor i s’aplica el que s’aprèn al banc”. “El camp de la innovació és infinit, i per innovar cal estar vigilant aquest ecosistema amb una alerta constant per viure com es fa la transformació sota el guiatge de tercers i poder-ho aplicar a les nostres empreses”, va afegir Muñoz.

Com a primer exemple d’aquest ecosistema emprenedor, Luis Guerra, director general de VASALTO Tech and Talent, una de las empreses de referència del sector de les assessories, va presentar el seu projecte nascut de la secció d’IT de l’empresa i que, amb el nom de Mar Abierto para la Gestión, ofereix eines d’última creació de digitalització en la gestió de personal: “Si augmentes el treball que es pot fer amb tecnologia, les persones poden estar més per al client, i fer tasques creatives”, va concloure Guerra.

Per la seva part, Òscar Sala, director de The Collider, part de Mobile World Capital, va explicar com des de la seva empresa es transforma el coneixement científic en solucions tecnològiques, i va recordar que a l’Estat espanyol es produeixen el 3% dels articles científics a escala mundial.

Sala va mantenir posteriorment un diàleg amb Sílvia Jordà, de BBVA, la qual va parlar de l’app One View, com un dels exemples de com la innovació dins de l’entitat ha creat un producte que permet un control total de la informació financera del client.

Seguidament, Isabel Sabardí, de Newslettersoft, empresa especialitzada en campanyes de email marketing, SMS i marketing automation, va donar deu idees clau per digitalitzar els processos de venda, entre els quals va destacar la necessitat de “tenir un bon producte, saber exactament l’objectiu al qual vols fer arribar el missatge i tenir un pla d’acció que inclou formar els treballadors amb les eines adequades”.

La jornada va acabar amb un col·loqui entre empreses B2B, és a dir, amb models de negoci en què es ven un producte o servei a altres empreses. Hi van participar Estefanía González, de Laycos; Felipe Tunnell, de Holded; Liliana Sierra, de Bizagi, i Pere Simon, de Pridatect.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.