Gran angular

Les reparacions a la llar creixen un 74%

La demanda per arreglar calderes de gas creix fins a un 136% durant la crisi sanitària

Des de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma, el 14 de març passat, ha crescut la demanda del servei de reparació urgent de calderes, electrodomèstics i televisors, entre altres, fins a un 74%, segons dades de la companyia Funciona.

Segons aquesta companyia, que aplega 2.000 reparadors, l’increment de l’ús de l’habitatge derivat de l’estat de confinament ha propiciat l’augment de determinants serveis d’assistència i reparació, que es fan a través de les pòlisses d’assegurances de la llar i que són qualificats com a avaries urgents. Com diu José Asua, director d’operacions de Funciona, “tots aquells serveis per gremis més relacionats directament amb l’habitabilitat dels habitatges, han augmentat el seu pes en el total de serveis oberts en el període de l’estat d’alarma.”

Per categories, els serveis de reparació de calderes han crescut un 136%, seguits de les xarxes de sanejament o d’evacuació (89%) i el gas (87%). Així mateix, aconsegueixen grans increments sol·licituds de serveis que presten els tècnics especialistes en la reparació d’electrodomèstics (73%) i televisors (79,61%).

Val a dir que l’estat d’alarma només permet el servei de reparacions de primera necessitat. Per dur a terme les tasques d’assistència, els reparadors han de seguir les normes de seguretat i protecció establertes per les autoritats sanitàries, com ara mantenir una distància mínima entre persones d’1,5 metres o rentar-se les mans abans i després de cada servei, entre altres. A més a més, la visita presencial d’un perit s’ha substituït per un sistema de vídeoperitació, en tots els sinistres llevat dels casos urgents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.