Economia

Foment crea un grup de treball per reforçar la indústria de l’automòbil a Catalunya

L’objectiu més immediat és assegurar la continuïtat de Nissan a Barcelona i preservar els llocs de treball

Foment del Treball ha creat un grup de treball per potenciar i reforçar la indústria de l’automòbil a Catalunya, coincidint amb l’inici de la desescalada i la “plena crisi del sector” que ja s’arrossegava abans de la pandèmia.

En aquest sentit, el primer objectiu que s’ha marcat el grup és assegurar la continuïtat de Nissan a Catalunya i els seus llocs de treball davant els rumors de tancament de la planta i que la marca no ha confirmat oficialment.

Per tot això, la patronal ha convocat els agents més rellevants del sector, com empreses, representants institucionals i actors sectorials i acadèmics i ja han acceptat ser-hi Seat, la mateixa Nissan, Saba, Ficosa, Clúster de l’Automòbil, la patronal UPM, el Saló de l’Automòbil, PWC i l’Iese.

Segons el president de Foment, Josep Sánchez Llibre és prioritari buscar una sortida a la situació de Nissan, ja que si es confirmés el tancament dels centres a Catalunya, posaria en perill uns 30.000 llocs de treball directes i indirectes. “Tota l’energia del món econòmic institucional de Catalunya ha de concentrar-se en els pròxims dies a procurar una alternativa al tancament i evitar la pèrdua de milers de llocs de treball en un moment tanc crític com el que estem vivint”, ha comentat Sánchez Llibre. La planta de la Zona Franca, ja abans de la pandèmia, treballava al 30% de la seva capacitat total.

El pla de treball s’elaborarà aquesta setmana i s’enviarà a la Generalitat, govern espanyol i sindicats amb l’objectiu de treballar de “forma coordinada i amb la màxima complicitat”.

Així mateix, la patronal recorda que també abans de la Covid-19 el sector es trobava en plena reconversió per la irrupció del vehicle elèctric, que amenaça 38.000 llocs de treball a Catalunya més una tercera part de l’ocupació generada pel sector auxiliar. Actualment, segons el Departament d’Empresa, hi ha 503 empreses proveïdores i 235 empreses afectades directament.

D’altra banda, Foment recorda que el desembre del 2018 va ser designada seu central del centre d’investigació europeu de mobilitat sostenible de l’European Institut of Innovation and Technology (EIT) i “té l’oportunitat d’estar en el centre de la mobilitat intel·ligent gràcies a les noves tecnologies”.

La CUP i l’Esquerra Independentista reclamen prohibir l’activitat comercial a Nissan si no retira el pla de tancament

Demanen a la Generalitat un pla de reconversió cap a una indústria ecològica i pública
ACN

Les organitzacions de l’Esquerra Independentista, que engloba la CUP, Arran, Endavant, SEPC, Alereta i COS, reclamen a Nissan que retiri el pla de tancament i els acomiadaments a la planta de la Zona Franca i demana al govern espanyol que “davant un possible tancament sense alternatives ocupacionals, prohibeixi tota activitat comercial de la marca, i de la seva aliada Renault”.

En un comunicat, exigeixen al Govern un pla de reconversió de les infraestructures en el marc de generació d’una indústria pública i ecològica, com la fabricació directa de mitjans de transport públic sostenible, garantint els llocs de treball i amb la perspectiva de gènere en la contractació directa.

D’altra banda, encoratgen els treballadors, en vaga des del 4 de març, que continuïn la protesta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.