Gran angular

Un 60% dels consumidors prefereix el producte de proximitat

Una enquesta d’EAE Business School revela que un 61,5% manifesta la seva preferència per comprar en botigues locals

El 60% dels consumidors catalans s’estimen més comprar producte de proximitat, encara que sigui més car, a causa del COVID-19.

Aquesta és una de les conclusions de la segona onada de l’estudi L’impacte del coronavirus en estats d’ànim, hàbits i consum, elaborat pel professor d’EAE Business School, Pablo Contreras sobre un univers de mil persones del 5 al 12 de maig. Segons concreta l’estudi, les dones, la gent gran i els enquestats amb fills són els més proclius a comprar producte autòcton.

Dins d’aquesta tendència, un 61% dels catalans declara preferir comprar en botigues locals; un 30,5% online i només un 8,5% en gran superfície o centre comercial.

Així mateix, un 71,5% dels consumidors catalans preveu una minva en el seu nivell general de despesa, per sota del 76,3% que es registra al conjunt de l’Estat. En opinió de Pablo Contreras, “aquesta dada contrasta amb la preferència pel producte de proximitat encara que sigui més cas, cosa que suggereix una reorientació qualitativa de la despesa de les famílies, amb un compromís amb la recuperació econòmica.”

A més a més, hi ha una lleu reducció en el nombre de persones que afirmen que baixarà la seva capacitat econòmica entre la primera onada de l’estudi (66,7%) i la segona onada (66,1%). “Això és així pel fet que hi ha un escenari una mica menys incert en aquesta fase amb l’inici de la desescalada que el que hi havia al març, en els primers dies del confinament.” El sentiment d’incertesa, que se situava al març en el 60,3%, ha baixat al 52% dels enquestats catalans, més optimistes que la mitjana dels espanyols, que han passat del 64% al març al 61,5% al maig.

Així mateix, el pressupost per a activitats d’oci es veurà reduït en un 77,6% i en un 37,2% dels casos, “molt”. Destaca també la caiguda en el pressupost de restauració fora de la llar, que ja avança un 78,3% dels enquestats. En concret, el pressupost assignat a espectacles es veurà reduït en un 71,6% dels casos, mentre que en un 31,5%, hom afirma que el pressupost baixarà molt

Pel que fa a les vacances d’estiu, un 71,6% dels catalans reduiran el seu pressupost. Un 22,1% dels enquestats confessa que simplement no farà vacances, mentre que un 21,5% canviarà el turisme internacionals pel turisme de proximitat.

El pressupost per a alimentació saludable serà el que registrarà menys reducció, tot i que mentre al març era un 21,8% el que pensava aplicar una retallada, ara és un 26,5%. En tot cas, es confirma la importància com a producte bàsic que gaudeix aquesta categoria.

De cara al postconfinament, un 75,5% afirma que no evitarà entrar a les botigues per por al contagi, i només un 13,5% sí que expressa que evitarà la compra presencial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.