Economia

La Costa Brava viatja en bus

Una vintena de vehicles de Moventis-Sarfa difondran la marca del mateix nombre de poblacions del Patronat de Turisme Girona-Costa Brava

Se centren a atreure passatge de proximitat

L’acció vol atraure turisme interior i compensar la pèrdua exterior

Moventis-Sarfa i el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona promouran, aquest estiu, una campanya de dinamització del turisme de proximitat centrada en una vintena de busos de l’empresa, que circularan en les rutes habituals, molt centrades en Barcelona, l’aeroport del Prat i les rutes d’accés a l’àrea metropolitana, folrats amb imatges icòniques de les platges, el litoral i el paisatge del mateix nombre de poblacions del litoral de l’Empordà i la Selva, majoritàriament, i de Girona i Figueres, que també s’hi han sumat.

Entre les imatges hi ha la vila vella de Tossa de Mar, el front marítim de Cadaqués, les ruïnes d’Empúries, el Museu Dalí de Figueres, la catedral de Girona i platges i cales com ara les de Calella de Palafrugell, i els litorals de l’Estartit, Lloret, Palamós, Platja d’Aro o Sant Feliu. Seran “tanques publicitàries mòbils” circulant arreu del país, com destacaven tant el president del Patronat i de la Diputació, Miquel Noguer, com el de Moventis-Sarfa, Miquel Martí.

Des dels municipis, a més de les Cambres de Comerç de Palamós i Sant Feliu de Guíxols, i des de la Generalitat, es va destacar la iniciativa conjunta del sector públic i el privat per dinamitzar una temporada turística que neix amb molts interrogants i la confirmació segura que la demanda exterior es ressentirà. Però per això, com que els autobusos logotipats cobriran els diferents trajectes de la companyia, que l’any passat va transportar gairebé 2,5 milions de passatgers i que circulen per un àmbit que agrupa diversos milions més, municipis, Generalitat, Patronat i Moventis confien que la campanya contribueixi a atraure demanda. Martí va recordar que la flota de la Sarfa ja és sinònim “de mobilitat” a les comarques gironines i ha destacat que, arran de la desescalada, la demanda es comença a recuperar.

Suport de Territori

El conseller de Territori, Damià Calvet, va assistir a l’acte per mostrar el suport del departament a la iniciativa, amb “optimisme per afrontar la fase de la represa” i com a esperó per atraure el mercat local, amb els atractius de les ofertes de proximitat i les banderes blaves que tindran 27 platges dels municipis gironins i 8 ports de la demarcació.

Calvet també va destacar que les imatges i els lemes que llueixen els autobusos “conviden la gent a venir a la Costa Brava”. “Fem un pas endavant i una crida al turisme local, perquè gaudeixi de la destinació de manera segura, però també il·lusionant”, va dir el conseller, tot defensant la col·laboració publicoprivada. La campanya es completarà amb espais publicitaris en mitjans de comunicació, sobretot amb una acció radiofònica al programa Via lliure de RAC1, per divulgar els atractius dels municipis participants.

LES XIFRES

20
municipis
del Baix i l’Alt Empordà, la Selva i Girona han acordat amb Sarfa-Moventis la promoció als busos.

La temporada de creuers, “descartada”, ara mateix

E.A

El recurs per enfortir el turisme de proximitat es va presentar ahir a Palamós, una de les poblacions on l’activitat en segones residències i la gastronomia garanteixen que l’estiu es pot salvar, però on trobaran a faltar les desenes de milers de creueristes que hi feien escala entre l’abril i la tardor. L’any passat, el conseller Calvet hi rememorava el rècord de més de 50.000 passatgers –i 2.500 més a Roses–, amb més de 4 milions d’euros gastats al territori i les expectatives que aquest any les xifres encara poguessin millorar. Però el conseller va assumir que aquest 2020 el gros d’escales de la temporada “es descarta del tot”.

El titular de Territori i Sostenibilitat va confirmar que no preveuen un bon 2020: “Les xifres d’aquest any no seran bones, però això no vol dir que cedim i que no ho treballem. Ens estem preparant per a l’any vinent, en el qual organitzarem aquí a la Costa Brava l’assemblea MedCruise”, que s’ha hagut d’ajornar fins a la primavera del 2021 i això hauria d’ajudar “a programar tota la temporada de creuers,” a banda que esperen “que això signifiqui també un reforç de cara a les pròximes temporades”.

El conseller també va esgrimir, com a punts forts, les inversions i feines per posar al dia els ports de la Costa Brava i refer-los dels estralls ocasionats pel temporal Glòria, com ara l’acabament del reforç dels dics de Palamós, Sant Feliu o Blanes, i les reparacions i millores a l’estació marítima de Palamós, a punt d’acabar-se. I va augurar que la temporada pot ser bona per a la nàutica privada recreativa, un segment que va dir que “aquest any funcionarà, i molt bé”.

La C-32, endavant

En aquesta línia, de defensa de la demanda interior, Calvet va esmentar que la circulació interior en vehicle privat s’està recuperant, després de les davallades de trànsit de fins a un 95% d’intensitat en els dies més durs de confinament, i va defensar el nou estudi informatiu sobre el perllongament de la C-32 entre Tordera i Lloret.

Pel conseller, les noves propostes plantejades pel departament han esmenat els errors que van comportar que la proposta anterior fos tombada pel Tribunal Superior de Justícia (TSJC). Calvet va argumentar que la proposta s’ha endarrerit per l’estat d’alarma, però va instar els grups contraris a revisar-les “amb lupa”, com han anunciat. I va defensar que serà una via “absolutament necessària” per al transport públic i també vehicles sostenibles que s’estalviïn embussos.

Sarfa retorna demà a l’aeroport del Prat

Les línies de Sarfa han continuat operant durant l’estat d’alarma, especialment en els recorreguts i freqüències que autoritzava la mobilitat restringida per l’estat d’alarma en cada fase. L’activitat i el volum de passatge, però, han estat reduïts, i s’han començat a recuperar arran de l’entrada en l’etapa de la represa. És el cas de les línies que uneixen els municipis del litoral de la Costa Brava amb l’aeroport barceloní del Prat, que es reactivaran a partir de demà, 1 de juliol, amb les relacions que arriben fins a la T1 de la infraestructura, un cop s’ha començat a reactivar el moviment de passatgers internacionals de diferents companyies aèries, i hi ha una mínima demanda de passatgers cap a hotels i segones residències.

El president de Moventis-Sarfa, Miquel Martí, també destacava ahir que el cap de setmana d’abans de Sant Joan, la demanda de les línies costaneres ja havia assolit un 25% de la demanda de l’any anterior. I aquest últim cap de setmana, en què en molts municipis ha començat a saturar-se l’espai de platja, les xifres de passatgers s’han incrementat encara més, fins a vorejar el 45%.

La companyia, per ara, explota els horaris de temporada mitjana, amb l’opció d’instaurar els de temporada alta quan la demanda vagi creixent. Per adequar l’oferta a les necessitats de passatge, i minimitzar els desplaçaments presencials a les taquilles de les estacions de busos, han llançat un nou web que facilita la compra de tiquets a distància. Ja n’han venut 2.000 en pocs dies, sense que això impliqui restar personal en els punts de servei.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.