Economia

Cinc mil milions garanteixen el futur de Seat a Martorell

La direcció de l’empresa automobilística aposta pel vehicle elèctric

El president de l’empresa explica els plans de futur a Quim Torra

L’anunci compensa el desencís per la marxa de Nissan

Seat invertirà 5.000 milions d’euros entre el 2020 i el 2025 en nous projectes d’R+D per al desenvolupament de vehicles al seu centre tècnic, especialment elèctrics, i en la renovació d’equips i instal·lacions a les plantes de Martorell (Baix Llobregat), Barcelona i el Prat de Llobregat (Components). La companyia, del Grup Volkswagen, assegura que amb aquesta inversió es prepara per desenvolupar nous models i assumir la producció de nous projectes en l’àmbit de l’electrificació; tot això per assegurar l’ocupació i el futur de l’empresa, just en un moment en què una altra gran automobilística, Nissan, ha anunciat que tanca a Barcelona.

L’anunci el va fer ahir el president de la firma automobilística, Carsten Isensee, en un acte a la recentment inaugurada Casa Seat de Barcelona, al costat de Wayne Griffiths, vicepresident comercial i de màrqueting i conseller delegat de Cupra, la marca esportiva de Seat.

Isensee va destacar que aquesta inversió permet afrontar el futur “amb determinació i optimisme per ser una companyia més forta, innovadora i eficient”, i va dir que el seu objectiu és que Martorell fabriqui automòbils elèctrics a partir del 2025, quan aquest mercat hagi crescut. En aquest sentit, va recordar que l’any passat únicament el 2% dels cotxes matriculats a la UE eren totalment elèctrics, la qual cosa suposa uns 300.000 vehicles, quan només la producció de Seat a Martorell va superar les 500.000 unitats el 2019.

“Es requereix temps per preparar la companyia, per això hem de començar a preparar-nos ara”, va dir Isensee, que va demanar “ajuda” al govern espanyol i a les administracions autonòmiques i locals per impulsar la transformació del sector de l’automoció a l’Estat i garantir el futur d’aquesta indústria, apostant per la mobilitat elèctrica.

Aquest neguit el va traslladar el mateix Isensee al president de la Generalitat, Quim Torra, en una trobada que tots dos van fer a la tarda al Palau de la Generalitat. A la reunió hi van ser presents també la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i el director de comunicació de Seat i de relacions institucionals de Seat i el Grup Volkswagen a l’Estat espanyol, Christian Stein.

El president de Seat considera molt important el suport de les administracions per tirar endavant el desenvolupament del vehicle elèctric. “No podem fer-ho sols”, va subratllar Isensee durant l’acte del matí, i va precisar que l’Estat espanyol necessita més infraestructura de recàrrega i més incentius de compra per estimular la venda de cotxes elèctrics.

Seat: CODE

En la seva aposta per les noves tecnologies, Isensee també va anunciar que Seat: CODE, el centre de desenvolupament de programari de la companyia, tindrà una nova oficina “al cor de Barcelona”, a la Rambla, amb un equip de més de 150 desenvolupadors centrats en la creació d’aplicacions i solucions digitals per a tot el Grup Volkswagen. Seat ja ha incorporat 20 persones a aquest projecte.

D’altra banda, Carsten Isensee i Wayne Griffiths van remarcar que Seat i Cupra són dues marques complementàries, amb productes i clients diferents, i “imprescindibles per al desenvolupament de la companyia”, de manera que la inversió anunciada avui les beneficiarà totes dues.

Cupra, que per ara té en cartera dos únics models, el León i l’Ateca, llançarà en breu el Formentor, el primer desenvolupat des de zero per la marca, i ampliarà la seva gamma amb el cotxe elèctric e-Born, dissenyat i desenvolupat completament a Barcelona. L’e-Born es fabricarà a la planta alemanya de Zwickau i arribarà al mercat el 2021.

LA XIFRA

25
per cent
dels vehicles matriculats a la Unió Europea l’any passat eren elèctrics, 300.000 unitats.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.