Focus

Broomx

L’estreta línia entre la virtualitat i el món real

El projector MK Player 360 de Broomx Techologies ha creat una realitat immersiva plug&play que et fa participar del món virtual com si fos real. Immersió plena amb els ulls despullats, sense haver de posar-te unes ulleres de visió 3D. L’start-up va néixer a Barcelona fa cinc anys per iniciativa de Serrano Brothers -Diego i Pedro-, juntament amb Ignasi Capellà, Sergi Lario i Xavi Vinaixa. El projector de realitat virtual que van llançar fa dos anys al mercat és únic al món i permet viure experiències immersives 4D en espais reals. “El sistema és fàcil d’instal·lar i no necessita manteniment”, explica Capellà.

La realitat immersiva de Broomx ja la utilitzen diverses cadenes hoteleres –Catalonia, Melià i Marriott–, reconegudes firmes de diferents sectors –Skoda, Toyota, Vice, Adidas, Pernod Ricard i Docomo–, universitats dels EUA i el Ministeri de Salut canadenc, que l’aplica des de fa més d’un any a les teràpies que es realitzen en residències geriàtriques i clíniques de malalts mentals.

Aquest any van decidir obrir seu a Madrid, Londres i Nova York, i aprofundir la mirada cap als mercats asiàtics ja que: “Vam suposar que se’n sortirien abans d’aquesta crisi sanitària”, assenyala Capellà. Creixen sense parar en l’àmbit internacional a través de partners locals. A hores d’ara en tenen divuit, una xifra que han sabut doblar en els últims mesos. Estan a punt d’obrir showrooms a Tòquio, Xangai, Seül i a la turística illa coreana de Jeju. Hong Kong, a través del projecte d’innovació hotelera Tomorrow guest room, també està a punt de formar part d’aquesta llista.

La innovació de Broomx creix i anuncia el primer sistema end-to-end per a streamings immersius. “Qualsevol pot gravar un esdeveniment amb una càmera amateur 360 graus i enviar les imatges en temps real al projector –situat en qualsevol indret–, que les reproduirà de manera immersiva, donant als participants la possibilitat d’interactuar entre ells”, explica Capellà. Broomx va tancar una segona ronda d’inversió a finals del 2019, amb 2 milions d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.