Empreses

Segle Clinical reorienta la marca i creix cap a Europa

La firma de productes de cura de la pell entrarà a Itàlia enguany

Les exportacions a Portugal, Mèxic i el Perú ja representen més del 20% de la facturació

Segle Clinical està fent un canvi significatiu. Nascuda fa 21 anys, la firma que produeix i comercialitza productes per a la cura de la pell ha reformulat tots els productes, l’estratègia i la imatge. Aquest canvi va començar a partir del 2017, quan la farmacèutica Mónica Lizondo i l’enginyer Alfonso Fuertes van comprar tots els actius de l’empresa que deu el nom al nou segle.

Els nous propietaris van quedar-se una empresa que estava en decadència, a les portes de tancar, i ara l’han refet, han innovat amb tota la producció i ja són un referent en la producció i venda de sèrums i cosmètics per a la pell.

Un dels problemes que tenia la marca és que era extremadament local, pràcticament només operava en l’àmbit de Barcelona. “Vam veure l’oportunitat i vam pensar que reformulant completament els productes i obrint-nos a tot l’Estat se li podia fer un gir”, explica Mónica Lizondo, copropietària i especialista en galènica a qui sempre li ha agradat pensar com diferents ingredients poden ajudar a cobrir necessitats que molts cosmètics no cobreixen.

La copropietària tenia el bagatge d’haver treballat a diferents laboratoris, va tenir farmàcia pròpia i va ser llavors quan va detectar que en els productes de cosmètica i dermatologia hi havia molta oferta però que no ajudava a arreglar molts dels problemes que reclamaven els clients.

Amb l’afany de voler trobar productes eficaços, va obtenir la solució en la biotecnologia verda, a partir de plantes, i blava, a base d’algues i microorganismes. Gràcies a aquest procés, van poder aconseguir els actius i els van aplicar per fer fins a 21 noves referències per a la pell i desenvolupar productes eficaços i respectuosos amb el medi ambient.

“Amb una gran dosi d’innovació desenvolupem l’R+D i la comercialització arreu de l’Estat, també a les Canàries, i a diversos països europeus”, explica Alfonso Fuertes, que recorda que tots els proveïdors són de proximitat, a tocar de Barcelona.

De moment la firma de cosmètics comercialitza 21 referències, però la idea és “incorporar-hi cinc o sis productes més perquè és important ampliar el catàleg”, diu Mónica Lizondo. Sigui com sigui, més que obsessionar-se per la creació de nous productes, consideren que hi ha molt camp per córrer en la venda de rutines, és a dir, a partir de la combinació de productes personalitzats o de multifracció.

L’objectiu per al 2022 és obrir el mercat d’Itàlia i dos països més del continent europeu i augmentar les vendes per internet. El darrer any ja distribueixen també els seus productes a Portugal, Mèxic i el Perú, i la creixent expansió els està portant també a vendre a la República d’Eslovàquia. A l’Estat espanyol comercialitzen a través de delegacions.

L’empresa catalana, que funciona com si fos una start-up, dona feina a una desena de treballadors, especialitzats en R+D i en coneixements comercials. Gràcies a l’expansió dels darrers temps, els fundadors de la nova Segle Clinical ja estudien incrementar la plantilla, i al llarg d’aquest any podrien ser fins a cinc més. Una prova d’aquest creixement són les xifres de facturació. El 2021 s’ha tancat amb 1,5 milions d’euros i la previsió per al 2022 és arribar als 2,5 milions. Les vendes destinades a l’exportació ja superen el 20%. Els propietaris mantenen que en molt pocs anys aquest percentatge es podrà doblar.

“La primera cosa que vam fer després d’adquirir els actius de l’empresa va ser desenvolupar el projecte comercial per sortir de Barcelona”, afirma Alfonso Fuertes, que assegura que van tenir clar des del primer moment que per “consolidar-se havien d’obrir-se a tot el territori de l’Estat i a nous mercats”. De fet, la distribució la fan directament a les oficines de farmàcia. Concretament van al 30% de les 22.000 que hi ha a l’Estat especialitzades en dermatologia.

SEGLE CLINICAL

Facturació
1,5 M€
Treballadors
10
Any de fundació
2000
Alfonso Fuertes i Mónica Lizondo prefereixen controlar l’R+D i la comercialització de les seves referències per anar creixent en valor de marca i facturació que invertir en una fàbrica per produir-les.
Les rondes de finançament

Els ajuts per enlairar-se

Quan els fundadors de la nova Segle Clinical van adquirir el 2018 els seus actius, lògicament, necessitaven un impuls econòmic per dur a terme els canvis de la firma que elabora productes per a la cura de la pell. Aquell mateix any ja van rebre uns 100.000 euros provinents de la mateixa família i d’amics. La primera ronda amb inversors nous, liderats pel fons Faraday Ventura, ja va representar un import de 400.000 euros l’any 2019. I el 2021 la nova ronda amb gairebé els mateixos inversors va obtenir 430.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.