Empreses

Nino Álvarez obre la seva primera botiga a Madrid

La cadena de moda d’alta gamma per a l’home inverteix 1 milió d’euros en un espai a l’exclusiu barri de Salamanca que s’inaugurarà al març

L’any passat van augmentar la facturació en un 24% respecte al 2019

La firma de botigues de moda masculina d’alta gamma Nino Álvarez penetrarà al març a l’exclusiu barri de Salamanca de Madrid amb un espai de 650 m² en una zona no especialment comercial. La família Álvarez, propietaris de la cadena, sumarà així la seva quarta botiga i la primera fora de Catalunya, que ha suposat una inversió d’1 milió d’euros, segons explica el fundador de la companyia, Nino Álvarez.

En un moment en què sembla que la venda en línia és l’única via de creixement per al comerç, Nino Álvarez aposta per impulsar la seva presència comercial física i diferenciar-se amb el servei i l’atenció individualitzada. “El producte que nosaltres venem no és el que se sol adquirir per internet, perquè no és de marca ultraconeguda, ni els preus són baixos. Som un establiment que té molt recorregut en la venda off-line, perquè som una botiga amb un alt component experiencial”, descriu Nino Álvarez.

Tot i això, no han renunciat a la botiga virtual, que van obrir l’any 2017 i que suposa, principalment, un suport per al client estranger que ha conegut la botiga en algun viatge a Barcelona. “El nostre és un client molt fidel, d’entre 35 i 60 anys, a qui li agrada la moda urbana esportiva de qualitat i que vol sentir-se guapo”, diu Álvarez.

Entrar a Madrid suposa un nou repte per a una firma catalana molt orientada a la moda esport ciutat d’alta gamma. “Madrid va uns anys al darrere de Barcelona en moda, i ara és el moment de ser-hi perquè és quan comencen a desprendre’s de l’estil sastreria per sumar-se a una manera de vestir més moderna, més europea”, diu Nino Álvarez.

Sant Cugat, la primera.

Ara com ara, disposen de dues botigues a Barcelona: una al carrer Muntaner, que van obrir l’any 2003, i l’altra a la rambla Catalunya cantonada amb Aragó, un espai que ocupava l’històric comerç de queviures Colmado Quílez, on hi són des del 2015.

El seu origen, però, va germinar a Sant Cugat, on encara tenen la primera botiga de moda per a home que va inaugurar el mateix Nino Álvarez, l’any 1970, quan era un jove emprenedor en el món del tèxtil.

A la capital del Vallès Occidental van arribar a tenir tres establiments, cadascun orientada a un col·lectiu diferent (home, dona i jovent), fins que van decidir focalitzar-se en la moda masculina i van acabar tancant les altres dues.

Actualment, és el fill de Nino Álvarez, Nacho Álvarez, qui s’ocupa de les tasques de gestió de les botigues i qui ha liderat l’arribada a Madrid. El seu pare i fundador continua estant al capdavant de la firma des de la secció de compres i organització d’aparadors, principalment. “L’èxit d’aquest negoci està basat en un percentatge molt alt d’intuïció i visió de negoci i en un nivell d’endeutament extern molt baix”, explica Nino Álvarez, que assegura que la seva marca fa temps que no coneix la paraula crisi. “En els darrers vint anys sempre hem tingut tancaments d’exercicis en positiu i amb creixements de vendes ascendents”, confessa.

De fet, ni en els pitjors anys de la crisi financera del 2008 i ni tan sols durant el fatídic 2020, la companyia va seguir tenint uns balanços annuals de creixement

Oportunitats.

Álvarez assegura que justament durant els anys en què la situació econòmica global estava pitjor, ells han aprofitat per invertir, ampliar botigues, obrir-ne de noves o redissenyar els interiors. “L’home té un model de consum molt centrat en l’emoció, i les nostres botigues transmeten optimisme, no ens hem deixat emportar pel pessimisme i ens ha anat bé”, diu. Han tancat el 2021 amb una facturació de 7 milions d’euros, un 24% més que l’últim exercici comparable, el 2019, que ja el van saldar amb un increment de facturació d’un 28%. Per als propers exercicis, amb l’obertura a Madrid, pel mig, esperen seguir aquests ritmes postius de vendes.

NINO ÁLVAREZ

Facturació
7 M€
Treballadors
30
Any de fundació
1970
Els pares de Nino Álvarez van venir d’Extremadura quan ell era un nadó i van muntar la seva botiga de moda. Vinculat al món tèxtil des de ben petit, quan a penes tenia 18 anys va obrir el seu primer comerç de tèxtil. Durant uns anys va compaginar la tasca de botiguer amb la de dissenyador de moda.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.