Economia

QEV vol iniciar la contractació d’empleats de Nissan al juny

Presenta una gamma de furgonetes elèctriques amb la marca Zeroid

La fàbrica en produiria 60.000 unitats d’aquí a tres anys, a les quals cal sumar les 40.000 Ebro de B-Tech

El projecte de reindustrialització de Nissan es va concretant cada cop més. QEV, l’empresa que lidera el projecte més ben posicionat per prendre el relleu de la multinacional nipona, va presentar ahir una gamma de cinc models de furgoneta elèctrica pensades per a la mobilitat urbana que s’agrupen sota la marca Zeroid. La idea de QEV és engegar la fabricació l’any vinent, tot i que el juny d’aquest any ja començaria a contractar personal de Nissan que espera una nova ocupació en el sector. Recordem que uns 1.400 extreballadors de l’automobilística japonesa estaven pendents d’aquesta reindustrialització per recuperar un lloc de treball.

Si tot va com es preveu, QEV començaria a contractar treballadors al juny, fins a tancar l’any amb dos centenars d’empleats incorporats i superar els mil treballadors d’aquí a tres anys, quan la fàbrica estaria a ple rendiment, de manera que pugui produir uns 60.000 vehicles anuals. A aquests se sumarien les 40.000 unitats que calcula B-Tech, l’altra companyia de l’anomenat hub de descarbonització, per a la recuperació de la històrica marca Ebro. Les dues empreses associades per reindustrialitzar Nissan mantenen converses amb Ronn Motor, que té un projecte de furgonetes d’hidrogen, per a la seva possible adhesió a la iniciativa.

El llegat de Nissan

“Si som avui aquí –va subratllar Joan Orús, conseller delegat de QEV– no és per la fàbrica ni les per línies d’acoblament, sinó perquè hi ha més de mil persones que saben com fer vehicles, i per intentar absorbir el màxim d’aquest coneixement.”

La inversió total de la reindustrialització de les plantes es calcula en uns 800 milions, i per començar QEV hi aportaria uns 200 milions. Orús va recordar que estan negociant amb les institucions, tant la Generalitat, que, va remarcar, els dona “molt suport”, com amb el govern espanyol, dels quals compten obtenir entre 100 i 150 milions d’ajudes.

Servei integral

Amb la gamma Zeroid, QEV vol oferir solucions de mobilitat urbana amb un servei integral, lliurant tant els vehicles a les empreses o institucions que les necessitin, com el servei postvenda i la formació de plantilla, així com el programari necessari per gestionar aquestes flotes. Les capacitats dels models van des de la furgoneta més petita, que admet fins a 700 quilos de càrrega, fins a la més gran, que suporta 4.500 quilos, amb diferents grau d’autonomia en funció dels models, entre els quals també hi ha plataformes per incorporar-hi autobusos urbans.

Orús va insistir en el desig d’engegar la producció al més aviat possible, així que el projecte sigui acceptat i si rep les ajudes públiques previstes dins del programa PERTE d’automoció, al qual aspira amb altres companyies del sector. “Volem negociar amb tothom, però que sigui ràpid”, va demanar a les administracions per tal d’accelerar el projecte.

L’ambició de QEV és “ser la primera empresa de l’Estat especialista en electromobilitat amb fabricació de proximitat”, va assegurar Orús, tot i que al principi obtindran alguns components d’empreses asiàtiques.

Actualment els vehicles estan acabant la seva fase d’homologació, i la idea és esdevenir una marca internacional. Per Orús, “cal convèncer que aquests models són una inversió rendible, que s’amortitza en menys de dos anys”. El preu de les furgonetes oscil·la entre la furgoneta petita, “que costa per sota dels 20.000 euros”, i la més gran, que pot arribar als 120.000. Segons va explicar Orús, QEV ja disposa d’acords amb entitats financeres per fer rènting i lísing.

Evarm fa el primer vehicle d’hidrogen verd a Catalunya

Dins encara del món de la mobilitat verda, ahir es va presentar el projecte de l’empresa catalana Evarm, que ha creat el primer vehicle que funciona amb hidrogen verd desenvolupat a Catalunya. La companyia té previst crear 30 llocs de treball a Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat) amb l’obertura d’una planta d’acoblament de 3.000 metre quadrats, amb l’objectiu de portar la tecnologia al mercat a partir del 2023. El projecte ha tingut un ajut de 200.000 euros d’Acció, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, en el marc del programa Nuclis d’R+D Empresarials. Durant la presentació hi van ser presents el secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos; l’alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, i el conseller delegat d’Evarm, Xavier Ribas.

Segons Ribas, la tecnologia que ha desenvolupat l’empresa “és una solució innovadora perquè és més fàcil de portar al món real que altres alternatives i està més propera al mercat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.