Empreses

L’holograma de Newtonlab se situa a l’avançada del mercat

La companyia ja és un dels referents del mercat amb un dispositiu que projecta persones i objectes de mida real A banda del mercat europeu, explora l’opció del Pròxim Orient

Newtonlab Space, empresa especialitzada en holografia, telepresència en 3D i creació de continguts, ha aconseguit esdevenir referent del seu sector amb el Show Window Max, un dispositiu de 4,5 m de llarg que mostra hologrames de persones i objectes reals en 3D de mida natural i en temps real.

Show Window Max, el primer dispositiu de gran format que irromp al mercat, està concebut per oferir una alternativa als aparadors convencionals. Explica Valeriano Castaño, director d’operacions de Newtonlab Space: “El nostre propòsit era trobar un aparador hologràfic, que pot aportar a molts sectors d’activitat o creació moltes més coses que les que ofereix el medi digital. Aquest aparador virtual revoluciona la presentació i comunicació de continguts i productes en sectors estratègics com l’automoció, el retail, la salut i l’art i la cultura.” Com assegura, “el mercat demana interactuar més, anar molt més enllà de la televisió plana”. En la tecnologia de Newtonlab Space, es grava a una resolució de 12K, quan els estàndards del sector se situen en 4K i 8K. Com assegura Castaño, “d’ara en endavant, aquesta serà la tendència, si hom vol assolir un hiperrealisme fidel”.

Les aplicacions són múltiples, i en un sector com el de moda, per exemple, aquest aparador virtual permet presentar noves col·leccions amb hologrames de models reals en moviment, que fan la funció de maniquí. Com asenyala Castaño, “les botigues de moda es veuen obligades a mostrar novetats cada tres setmanes a l’aparador, i això obliga a desplegar tota la logística dels aparadoristes”: “Amb el Show Window Max això s’ha acabat i, a més, es poden oferir continguts en funció de qui tens al davant o en funció del temps que està fent en aquell moment.”

En el cas dels concessionaris de cotxes, l’holograma també permet estalviar-se problemes logístics: “El concessionari, al seu espai d’exposició, s’estima més tenir menys cotxes físics però mantenir la capacitat, virtual, de mostrar en mida real els models, pas a pas.” En el camp de la salut, Newtonlab ja ha pogut exhibir les grans possibilitats que obre l’holografia, amb l’experiència d’una operació quirúrgica a l’Hospital de Sant Pau en què s’ha fet servir un model anatòmic hologràfic 3D. Mitjançant aquesta eina, es veuran reduïdes les proves invasives i la incertesa que precedeix a les intervencions quirúrgiques.

Del 2020, data de fundació de l’empresa, ençà, Newtonlab Space ja ha realitzat diversos projectes per a grans companyies i institucions com Mobile World Capital Barcelona, 5G Barcelona, Orange, LaLiga, TV3, Estrella Galícia, l’Hospital de Sant Pau o el festival Cruïlla, i ha participat en diferents esdeveniments del sector en l’àmbit nacional i europeu.

L’empresa, que l’any passat va facturar 300.000 euros, i que porta una inversió acumulada de 500.000 euros en tres anys, creu que el 2023 és la rampa d’enlairament cap a un creixement exponencial. La tecnologia de Newtonlab Space ja ha trobat clients a Europa, en mercats com Luxemburg, Suïssa, França i Itàlia, però el gran objectiu és “fer el salt cap als països del Pròxim Orient, delerosos de fer grans desplegaments tecnològics”.

De cara als anys a venir, Newtonlab Space treballa per escometre “el segment de mercat del consum massiu, la llar, amb dispositius petits que puguin desenvolupar tasques de telepresència o teleassistència, ja que si les produccions de dispositius són prou grans, poden sortir a preus competitius”. De fet, la firma ofereix actualment al mercat dispositius hologràfics de grandària més reduïda, com el Show Window L (2,20 m per 1,37 m), pensat justament per a la telepresència de persones, en què una persona física interactua amb una altra de projectada, que pot estar en qualsevol racó del món. Ara mateix té un preu de 50.000 euros. Un altre model, el Show Window S (34,5 cm per 19,4 cm), encara més petit, també pot arribar a les llars, i pot projectar productes com ara sabates o peces d’art, entre d’altres. El seu cost al públic és de 5.000 euros.

Més enllà de la immersió

Són molts els àmbits en què l’holografia pot obrir portes de percepció, anant molt més enllà de la realitat immersiva. Els zoològics, per exemple, ja tenen una solució alternativa, en què el món animal es pot conèixer de manera virtual, però amb un realisme extrem. En el camp cultural, al festival Cruïlla, els fans ja han pogut fer-se fotos al costat dels seus ídols, projectats. Una experiència que també ha reeixit al Saló del Manga. L’holograma de Newtonlab també ha permès que Kilian Jornet aparegui sobtadament en un acte publicitari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.