Empreses

Olors inspirats en la natura

Aromers elabora des del 1990 ambientadors per a la llar, perfums, olis i colònies de regal

El 2013 volem atacar fort al mercat exterior i ser a cinc països per vendre-hi el 60%

Escollir un perfum no és fàcil i també dependrà de qui se'l posi. Els perfumistes recomanen a l'hora de triar tenir en compte la persistència d'una fragància. Que faci bona olor d'entrada però també fixar-se en el cos i el fons perquè l'olor sigui persistent i s'impregni a la pell. L'empresa Aromers SL d'Argentona es dedica des del 1990 a l'elaboració de fragàncies naturals i s'han convertit en una de les empreses capdavanteres en aquest sector. El seu director, Joan Navarro, explica que els últims anys han obtingut bons resultats gràcies a la millora qualitativa del producte. Això els ha permès distanciar-se de la competència que amb aquests articles els arribava des de la Xina. “Els clients s'han adonat que la qualitat no és la mateixa i que les nostres olors duren més i això ens ha permès diferenciar-nos.” Aromers ha elaborat més de 200 aromes inspirades en matèries naturals que es presenten amb articles com olis, sals de bany, colònies, perfums, productes de cosmètica o ambientadors de la casa. La recerca per trobar noves aromes i suports és constant, com els ambientadors amb pals de fusta, els mikados, que de mica en mica van substituint la demanda del tradicional encens o els olis de cremar. Els articles es comercialitzen a botigues de regals amb preus més assequibles que els que es poden trobar a botigues de perfumeria i cosmètica.

Les vendes tot i la crisi no han deixat de créixer l'últim any han arribat a facturar 1 milió d'euros. La clau d'aquest èxit, segons explica el soci de l'empresa Lluís Galván, ha estat la venda al detall i l'atenció personalitzada que mantenen amb el client. “S'ha de mimar aquestes petites botigues que no es trobin amb un altre al costat que estigui venent el mateix”, explica. Per aquest motiu eviten els distribuïdors i són les botigues que fan directament les comandes a fàbrica o a través dels venedors que els visiten. Estalviant intermediaris també s'abarateixen els costos, defensen els dos empresaris. Entre els clients d'Aromers, prop de 400 punts de venda a tot el territori espanyol, hi ha les botigues Natura, Santiveri i el Corte Inglés, on es troben alguns dels seus articles.

obrir nous mercats.

Aromers té una assignatura pendent per al 2013 que és l'exportació. “Tenim l'espina clavada perquè els intents que hem fet fins ara no ens han sortit bé”, explica Galván. L'any passat l'empresa va intentar obrir-se pas fent el salt a França però l'experiència no va funcionar en trobar-se un mercat madur amb molta competència. Tot i això l'empresa no desisteix i les intencions per a l'any vinent són sortir a vendre a fora. Segons explica el director d'Aromers aquest estiu han enviat una persona als Estats Units per explorar les possibilitats que tenen d'introduir-se al continent americà. No descarten però provar d'altres exportacions a països europeus on ja hi ha llarga tradició en l'ambientació de les cases, on es fa més vida a l'interior, per qüestions climatològiques. La voluntat és apostar fort per aquest creixement a l'estranger i per fer-ho preveuen buscar una consultora externa o bé una persona que només s'encarregui de fer les televendes a l'exterior. “Ara tot just estem fent la selecció i suposem que la incorporació serà en breu, per tal que durant el 2013 puguem atacar fort a cinc països exteriors, i a mitjà termini la xifra d'exportació, que actualment és insignificant, representi el 60% de la facturació”, explica el director de l'empresa.

Tendències del mercat

. Les fragàncies han d'adaptar-se contínuament a les tendències del mercat i per això s'ha d'innovar en els aromes com en tot el que envolta el producte. “Les preferències van canviant, però volem que el concepte quedi clar. Si el perfum és de figa i papaia o cedre i sàndal, no li canviarem el nom perquè quedi més romàntic. Volem que quedi clar de què està fet.” Aquesta és la filosofia de la directora de producte, Sandra Iruela, que destaca la importància d'apropar al consumidor els coneixements en perfumeria. Per això els articles tenen un llibret amb l'explicació i els beneficis que aporten. Tot i que sobre gustos no hi ha res escrit, les vendes d'Aromers confirmen que els clients que tenen al nord de l'Estat espanyol prefereixen olors naturals de fruites mentre que cap al sud predomina les fragàncies florals, amb aromes com la tarongina i la de flors blanques.

Facturació

1 M€

Treballadors

10

Any de fundació

1990

L'empresa té les oficines a Argentona però la producció es fa des del municipi veí de Dosrius. Allà es creen i elaboren les fragàncies per envasar i distribuir als 400 clients que tenen dins el mercat espanyol.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Olors inspirats en la natura

Publicat a