Empreses

Dormity vol explorar el mercat exterior anant al sud d'Europa

En els pròxims tres anys se centrarà a cobrir el territori nacional català i vol expandir-se internacionalment a partir de l'exercici del 2015

A l'Europa central hi ha cultura del descans i Dormity creu que hi pot obrir un bon mercat

El pla d'expansió de l'empresa catalana especialitzada en descans preveu l'obertura d'una botiga nova cada trimestre durant els pròxims tres anys, de manera que es cobreixi pràcticament la totalitat del territori català. Passat aquest període, en què la companyia aprofitarà per explorar les possibilitats d'invertir a fora, Dormity.com té previst sortir a l'estranger, preferiblement cercant emplaçaments del sud d'Europa, amb especial atenció al sud de França i el nord d'Itàlia. La voluntat és que la facturació a l'exterior representi entre un 20% i un 30% en l'exercici econòmic de l'any 2016.

De moment no es plantegen sortir a l'Estat espanyol, encara que no ho descarten perquè ja hi tenen experiència. “És una decisió estratègica que hem de prendre, però, personalment, tinc molt interès a anar fora d'Espanya”, ha assegurat el director general de Dormity.com, el barceloní David Sánchez. “Amb tot, hem d'entendre que la situació econòmica de l'Europa central és millor i que hi ha una cultura del descans a partir de la qual la gent està disposada a pagar una miqueta més, així que, a priori, ens sentim molt còmodes amb aquesta mentalitat”, assegura Sánchez.

La companyia buscaria emplaçaments a l'exterior a no més “de dues hores d'avió”, la qual cosa limita les possibilitats al sud i el centre de França, al nord d'Itàlia o a Holanda, entre altres llocs.

Anys enrere, la companyia va fer un pla pilot a l'Estat espanyol i va obrir botigues al carrer Serrano de Madrid i a Alacant, però David Sánchez explica: “El problema que vam trobar és que quan vols obrir un punt de venda llunyà, o bé ho fas amb massa crítica i suficient volum o bé l'aventura esdevé complicada.”

Així, encara que l'obertura més immediata en el calendari es farà al centre comercial La Maquinista de Barcelona (probablement a finals de febrer), Dormity.com té programat inaugurat l'any 2013 les noves botigues de Tarragona i Lleida capital. A més, però, busca emplaçaments a Reus, vol obrir una segona botiga a Lleida i vol arribar a Manresa i Figueres, ciutats que considera estratègiques per a la companyia. “Dormity ha d'estar a les poblacions de més de 100.000 habitants”, diu Sánchez. “Hi ha vuit o nou obertures que tenim gairebé clares i segures”, ha assegurat el màxim directiu del grup.

La inversió mitjana per a cada nova botiga és d'uns 100.000 euros i tot el rendiment generat per l'activitat ordinària, actualment, s'està dedicant a aquest tipus d'inversió.

El creixement del grup, doncs, es vol fer amb recursos propis, per causar un palanquejament baix (que el crèdit no superi mai el 30% de la inversió), i amb obertures trimestrals de noves botigues que cobreixin el territori en forma de taca d'oli. “La nostra filosofia és la proximitat, i creiem molt en el nucli urbà”, explica Sánchez. Amb tot, la companyia disposarà de dues botigues en centres comercials, la primera oberta al Via Sabadell, on hi ha el nou Ikea del Vallès, i la segona, la que està projectada a La Maquinista.

La companyia té en l'actualitat una quinzena de botigues repartides bàsicament per Barcelona i la seva àrea metropolitana i també és present a la demarcació de Girona. A més, dóna feina directa a 35 persones, però sumant-hi la logística, que està externalitzada, el nombre d'ocupats puja a la cinquantena de persones.

La companyia tancarà l'exercici del 2012 amb una facturació que s'acostarà als 6 milions d'euros i un creixement interanual del 30%, que confirma el bon moment que està passant. “Els darrers anys el nostre creixement ha millorat entre un 20% i un 30% anual, així que el ritme de millora és sostingut”, presumeix David Sánchez, que ho atribueix al seu pla d'expansió constant.

Pel que fa a la quota de mercat, el màxim directiu de Dormity.com assegura que n'han anat guanyant d'exercici en exercici, però es resisteix a donar una xifra concreta. “El que sí que et puc dir és que on estem som líders, i a partir del tercer any d'obertura de la botiga som un referent destacat respecte a la competència. El més important per a nosaltres és el client i els nostres venedors, prescriptors de fórmules de salut. Ens estem guanyant una reputació i afortunadament els valors de la nostra empresa són interessants per a la gent”, reconeixia.

La companyia es defineix com “quelcom més que una empresa de matalassos” i fa gala de la filosofia dels 360º: “Si saps el que la gent realment vol per descansar, és més fàcil adaptar-t'hi, i si ho fas sense intermediaris, abarateixes el producte perquè el marge és menor. El 99% del que venem està fet a Catalunya”, assegura Sánchez.

Facturació
6 M€
Treballadors
35
Any de fundació
1996

Els perfilats, el més nou

La companyia incorpora les últimes tecnologies en la fabricació dels seus matalassos, sota la marca comercial Somnika, de manera que el client català “pugui tenir el que s'està fabricant en aquests moments als Estats Units però a un preu més competitiu”. Així, a banda de materials HR (high resilience), la viscoelàstica i el làtex, el més nou del mercat són els perfilats, que permeten esponjar els materials dels matalassos per alleujar patologies com ara la lumbàlgia. A més, en dos mesos, Dormity.com té previst vendre també matalassos per a llitets de nadons i mascotes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Dormity vol explorar el mercat exterior anant al sud d'Europa

Publicat a