Focus

Josep Alberti

creador i director de grera.net

“Creem una xarxa per a la petita empresa tot i que sabem que li costa entrar-hi”

En poc més de cinc mesos la xarxa ja acumula més de 2.000 empreses registrades

Josep Alberti no s'hi posa per poca cosa. “La nostra intenció és que cada vegada que algú pensi en empresa pensi en Grera”. L'ambiciosa declaració la fa aquest manresà que ha ideat una xarxa social que va encaminada a satisfer qualsevol necessitat que pugui tenir el teixit empresarial i que en poc més de cinc mesos ja acumula més de 2.000 registres. Batejada com a Grera.net, té la base d'operacions al VIT de Vic, el parc d'innovació tecnològica de la capital d'Osona, i disposa del finançament del fons per a emprenedors Fem-Ona. Alberti, que diu que el seu objectiu és traslladar al món del màrqueting on-line els coneixements que ha adquirit en el màrqueting convencional, el màrqueting off-line, és conscient que el projecte tot just arrenca a volar, però està il·lusionat amb les xifres que ja acumula (“que no són res amb el potencial que té la idea”) i amb el fet que ja ha rebut trucades en què se li manifestava l'interès per traslladar la xarxa a Mèxic i a Xile.

La clau de Grera.net està en la capacitat que dóna a l'empresa de lligar interessos comuns amb d'altres operadors del mercat. Explica el seu creador que l'usuari potencial de l'eina és sobretot la petita i mitjana empresa (les grans companyies ja disposen d'altres recursos) i posa èmfasi quan parla de “qualsevol empresa, per petita que sigui”. No amaga que “és precisament la petita empresa la que més reticències mostra a l'hora de posar-se a les xarxes socials”. “Però jo sóc del parer que la pastanaga ens l'hem de posar sempre un tros enllà del nas”, diu.

EL FET DIFERENCIAL.

Què ofereix Grera i quines diferències té amb d'altres xarxes? Josep Alberti respon: “Mira, el Linkedin és una xarxa en què el perfil majoritari és de professional de nivell mitjà alt i el petit negoci no hi té cabuda. També hi ha Facebook i la idea que només pel fet de ser-hi registrat ja pots fer negoci, però hi ha molts casos en què això no és així”. Explica que qualsevol empresa que es registri a Grera sense fer res i sense pagar ni un cèntim rep avisos sobre altres empreses que també hi són i amb les quals pot compartir interessos. Per veure-ho més clar, posa un cas real: “Una empresa d'Igualada que es diu Ribamatic i que es dedica a fer màquines per tallar rotlles de tela. Té perfil a Grera i l'ha contactat una empresa de Sud-amèrica que necessitava aquest tipus de màquines”.

Quan se li pregunta si aquestes troballes no s'aconsegueixen tenint simplement una pàgina a internet i amb una recerca dels clients potencials, Alberti explica que “tenir un bon posicionament a Google no és senzill i pot arribar a tenir un cost de fins a 500.000 euros. De fet, la tendència és que les petites empreses tinguin perfils propis dins de pàgines o xarxes . En aquest sentit, Grera et posiciona bé a Google”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.